اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش مبتلایان در فسا ضرورت تعطیلی اصناف را دوچندان کرده است

سرپرست سازمان صمت فسا گفت: در شرایط حساس کشور و شهرستان فسا همچنین مطابق مصوبات شورای تأمین شهرستان، واحدهای صنفی غیرضروری شهرستان همچنان تعطیل خواهند بود.

افزایش مبتلایان در فسا ضرورت تعطیلی اصناف را دوچندان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، تعداد مبتلایان به کرونا در فسا به 40 نفر رسیده است و خطر ابتلا به این ویروس هنوز از سوی بعضی از مردم جدی گرفته نمی‌شود.
بعضی از واحدهای صنفی همچنان مشغول به فعالیت هستند و حضور مردم در سطح شهر همچنان ادامه دارد.
برای اطلاع از نحوه فعالیت واحدهای تولیدی و اصناف به سراغ عباس ظریف سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فسا و غلامرضا فرهمند نائب رئیس اتاق اصناف رفتم تا در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه صنعت و اصناف با آن‌ها گفتگو کنم.

 

پیشگیری بهتر از درمان است

ظریف معتقد است که پیشگیری هزینه‌ای کمتر از درمان را به شخص و جامعه تحمیل می‌کند و با آموزش و آگاهی بخشی مناسب می‌توان از وقوع اتفاقات ناگوار و شیوع بیماری‌ها جلوگیری کرد.
سرپرست سازمان صمت از آموزش‌های پیش از شیوع کرونا ویروس در فسا خبر داده و می‌گوید: مدت‌ها قبل برای کارکنان و کارگران دو واحد صنعتی بزرگ شهرستان جلسات آموزشی پیشگیری از این بیماری را برگزار کردیم.
وی بیان می‌کند: پس از شیوع کرونا نیز به‌صورت روزانه، دستورالعمل‌های بهداشتی به تمام واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان ابلاغ می‌کردیم.

سرپرست سمت از پیگیری‌های انجام‌شده برای راه‌اندازی واحد تولید الکل فسا و جبران کمبود مواد ضدعفونی‌کننده شهرستان خبر می‌دهد که با همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، فرماندار ویژه و رئیس دادگستری فسا صورت گرفته است.
ظریف با ابراز خشنودی از اشتغال‌زایی واحد تولید الکل و صنایع بسته‌بندی که هم‌زمان با این واحد فعالیتش توسعه‌یافته، اظهار می‌کند: الکل تولیدی هم‌اکنون با اولویت استفاده در مراکز درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرارگرفته است.
وی اولویت بعدی را توزیع محصول کارخانه بین مردم بیان کرده و می‌گوید: در مرحله بعد الکل‌های تولیدشده به‌صورت محلول ضدعفونی یا الکل 70 درصد در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
ظریف تصریح می‌کند: کارشناسان سازمان در واحد تولید الکل مستقرشده و به‌صورت مداوم بر نحوه تولید و توزیع نظارت دارند.

 

چاره‌ای جز تعطیلی اصناف غیرضروری نیست

نگرانی از آمار شیوع کرونا موجب می‌شود تا رئیس صمت به شخصی که به همراه زن و بچه‌ خود برای یک سؤال ساده وارد اتاق شده اشاره‌کرده و می‌گوید: مردم برای سلامت خودشان هم که شده برای انجام امورات غیرضروری در این برهه به ادارات مراجعه نکرده و از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.
وی با ناراحتی از ضرورت تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری برای سلامت شهروندان گفته و اظهار می‌کند: موافق تعطیلی اصناف نیستم اما در شرایط حساس کشور و مطابق مصوبات شورای تأمین شهرستان چاره‌ای جز تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری نداریم.
ظریف تصریح می‌کند: با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در شهرستان، هر واحد صنفی که قانون را رعایت نکند با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود.

 

نگران کالاهای اساسی شب عید نباشید

سرپرست سازمان صمت فسا به لزوم تأمین کالاهای اساسی و میوه شب عید شهروندان اشاره‌کرده و می‌گوید: کالاهای اساسی و میوه شب عید به میزان کافی در انبارها وجود داشته و ظرف روزهای آینده باقیمت مناسب بین مردم توزیع می‌شود.
ظریف در ادامه می‌افزاید: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمع، اماکن متعددی برای عرضه میوه و کالاهای اساسی شب عید در نظر گرفته‌شده است.
وی در ادامه از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا لزوم طرح شکایت با شماره تلفن 124 یا 53313141 تماس بگیرند.

 

متخلفان ده درصد از اصناف فسا را تشکیل می‌دهند

غلامرضا فرهمند نایب‌رئیس اتاق اصناف  شهرستان فسا می‌گوید: این روزها ازیک‌طرف با کسبه‌ای مواجه هستیم که منافع اقتصادی آن‌ها در بهترین روزهای کسب‌وکار به خطر افتاده و طرف دیگر ماجرا مردمی که به‌جای رعایت قرنطینه خانگی توقع تعطیلی همه واحدهای صنفی را دارند.
وی به وجود قریب به 7000 واحد صنفی در سطح شهرستان اشاره‌کرده و بیان می‌کند: این واحدهای صنفی از میان جنگل تا گربایگان و از فسا تا داراکویه گسترده شده‌اند.
نائب رئیس اتاق اصناف در ادامه می‌گوید: با توجه به قوانین صنفی موجود، امکانات و نیروی کافی در اختیار نداریم.
فرهمند بابیان اینکه هیچ بودجه دولتی در اختیار اتاق اصناف قرار نمی‌گیرد، تصریح می‌کند: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نماینده کسبه و واسطه بین دولت و مردم هستند که مسئولین آن نیز توسط کسبه انتخاب می‌شوند.
نائب رئیس اتاق اصناف معتقد است به‌واسطه اقناع افکار عمومی می‌توان تعامل بهتری با کسبه داشت و از تعطیلی قریب به 80 درصد واحدهای صنفی فسا به‌صورت داوطلبانه خبر می‌دهد.
وی تخطی کنندگان از قانون تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری را کمتر از 10 درصد می‌داند و تصریح می‌کند: این‌ها کسبه واقعی نیستند و تنها ابزار قانونی ما اعلام اخطار به آن‌ها است.
فرهمند از هجمه‌های ایجادشده در فضای مجازی علیه اتاق اصناف گلایه می‌کند و دلیل آن را بی‌اطلاعی از وظایف و اختیارات قانونی این مجموعه می‌داند و می‌گوید: همه به نیروهایی که به‌صورت عام‌المنفعه و بدون دریافت حقوق مشغول به فعالیت هستند، ظالمانه است.

 

با وجود وضعیت بحرانی، شهر همچنان شلوغ است

نایب‌رئیس اتاق اصناف شهرستان فسا در ادامه می‌گوید: هدف تعطیلی اصناف کاهش جمعیت شهروندان در خیابان‌ها بود اما متأسفانه مردم به فداکاری اصناف توجه نمی‌کنند و بعضی‌ همچنان برای خیابان‌گردی و انجام کارهای غیرضروری در شهر تردد می‌کنند.  

وی معتقد است فرهنگ جامعه ما باید به سمتی برود که مردم برای سلامت خودشان در خانه بمانند و اصناف به‌طور عادی فعالیت کنند تا نیازهای زندگی مردم در روزهای پایانی سال را تأمین کنند نه اینکه برای در خانه ماندن مردم مجبور به تعطیلی صنوف مختلف باشیم.

فرهمند با ابراز نگرانی از ضررهای اقتصادی و اعتباری اصناف در آستانه سال جدید، تصریح می‌کند: انتظار می‌رود دولت و همه دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه پس از ریشه‌کن شدن کرونا بسته‌های حمایتی از اصناف را مصوب و اجرا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول