اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مردم دست در دست کرونا

در شب سال نو باوجود بحران شیوع کرونا در شیراز، خیابان‌ها به‌ویژه در بخش مرکزی مملو از جمعیت است و صنوف غیرضروری علی‌رغم دستور تعطیلی، صاحبان آن در حال کسب وکارهستند.

مردم دست در دست کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، درحالی‌که در روزهای اخیر شاهد رشد تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 در استان فارس به‌ویژه شهر شیراز بوده‌ایم اما شب سال نو خیابان‌های شیراز مملو از جمعیت بود، انگارنه‌انگار که ویروسی خطرناک و کشنده در کمین نشسته تا قربانیان بیشتری را صید کند.

بیشتر مردم در پاسخ به این سؤال که چرا به خیابان آمده اید می‌گویند برای تهیه وسایل ضروری، درحالی‌که مغازه‌های پوشاک پر از جمعیت بود و این در حالی است که طبق بخشنامه ستاد مبارزه با کرونا و اتاق اصناف فارس تمام صنوف غیرضروری موظف به تعطیلی هستند.

 

عدم همکاری مردم با تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: از ساعات اولیه روز، اماکن و نیروی انتظامی در حال رصد خیابان‌ها هستند و در صورت مشاهده هر صنف غیرضروری   که کرکره مغازه آن باز باشد با آن برخورد کرده و کرکره مغازه  را مهروموم می‌کنند.

محمدمهدی عرب، ادامه داد: مساحت شیراز گسترده است و تعداد نیروها در شرایط فعلی کم است، مردم باید رعایت کنند، درحالی‌که ما در حال تلاش برای حفظ سلامتی آن‌ها و جانشان هستیم، عده‌ای رعایت نمی‌کنند و متأسفانه همکاری لازم را ندارند.

وی تأکید کرد: ما با تمام قوا تلاش خواهیم کرد تا هیچ صنف غیرضروری فعالیت نکنند و مردم کمتر در خیابان‌ها حضور پیدا کنند.

 

کاهش 30 تا 40 درصدی تردد در محورهای فارس

رئیس پلیس‌راه شمال فارس نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: تاکنون 30 تا 40 درصد تردد‌های جاده‌ای کاهش‌یافته است، اما توقع ما از مردم خیلی بیشتر از این است.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، بابیان اینکه ما از ابتدای شیوع کرونا تمهیدات لازم را انجام دادیم، خاطرنشان کرد: تمام ورودی‌های استان و ورودی‌های چهارگانه شیراز با همکار بسیج، سپاه، هلال‌احمر، علوم پزشکی و نیروی انتظامی کنترل می‌شود.

وی متذکر شد: ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی را باید ستاد مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری کند، ما تابع تصمیمات این ستاد هستیم، در حال حاضر فقط محدودیت داریم و مسیرها به‌دقت کنترل می‌شود، برخی‌ها اهالی استان فارس هستند و به خاطر شغلشان پلاک شهر دیگری رادارند و نمی‌توان از ورود همه جلوگیری کرد.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس بابیان اینکه خلوت شدن جاده‌ها باعث شده تا سرعت رانندگی افزایش یابد، افزود: امروز در دو تصادف جاده‌ای پنج کشته داشتیم و این اتفاق خوبی نیست، مردم سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

بدیهی است تا زمانی که مسئولان ارشد استان تمهیدات لازم را انجام ندهند مردم هم شرایط را بحرانی تلقی نمی‌کنند و در خیابان حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول