اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایگاه عراقی: فراکسیون‌های شیعه مخالفتشان با نخست‌وزیری الزرفی را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردند

یک پایگاه خبری عراقی ادعا کرد که فراکسیون‌های شیعه نشستی برگزار و به رئیس جمهور این کشور ابلاغ کردند که با مأمور به تشکیل کابینه شدن، «عدنان الزرفی» مخالف هستند.

پایگاه عراقی: فراکسیون‌های شیعه مخالفتشان با نخست‌وزیری الزرفی را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «المسله» به نقل از منابعی از نشست فراکسیون‌های شیعه در منزل «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی خبر داد.

این منابع تأکید کردند که این نشست به پایان رسید و فراکسیونهای مذکور به عدم پذیرش «عدنان الزرفی» به عنوان مأمور تشکیل کابینه رأی دادند.

به گفته این منابع، فراکسیونهای شیعه پس از این نشست، به برهم صالح رئیس جمهور عراق ابلاغ کردند که الزرفی را به عنوان مأمور تشکیل کابینه نمی‌پذیرند.

به گفته این منابع، یک کمیته تشکیل شد و به برهم صالح ابلاغ شد که باید شخص دیگری را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.

به گزارش المسله، یقینا مذاکرات برای تشکیل کابینه الزرفی شکست خواهد خورد و نخواهد توانست نشستی برای معرفی کابینه خود برگزار کند؛ هر چند که وی، در جریان تماس به فراکسیونهای مختلف، به آنان وعده‌های زیادی داده بود.

بنا بر این گزارش، الزرفی به آنان گفته بود که سعی خواهد کرد، «بر اساس اراده احزاب» سیاسی به آنان پستهای وزارتی بدهد، مشروط به اینکه این مذاکرات، محرمانه باقی بماند.

المسله تأکید کرد، تحولات نشان می‌دهد که حمایت منطقه‌ای که الزرفی، انتظار آن را داشت، صورت نگرفته و صورت نخواهد گرفت؛ زیرا قدرتهای منطقه‌ای و آمریکا به این نتیجه رسیدند که الزرفی باعث شکاف بزرگی در میان جامعه عراق شده و خشم گروههای وابسته به الحشد الشعبی را برانگیخته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول