اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تحریم و تروریسم اقتصادی تعبیه شد

سفیر ایران در عمان در پیامی نوروزی ضمن درخواست کمک از ایرانیان خارج از کشور در شرایط شیوع کرونا در ایران گفت: تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تحریم و تروریسم اقتصادی تعبیه شد.

تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تحریم و تروریسم اقتصادی تعبیه شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط در پیامی فرارسیدن سال نو را تبریک گفت. 

در این پیام آمده است: نوروز پیام آور مهر و صلح و دوستی و همچنین هدیه تمدن و فرهنگ غنی باستانی ایران به جهانیان است.مردم تمدن ساز ایران در هر کجای دنیا که باشند با آیین نوروز به هم پیوند خورده و به سرزمین کهن،هویت ایرانی و اسلامی و تاریخی خود افتخار می‌کنند.

وی افزود: سالی که گذشت گرچه سال پر اندوهی بود و شاهد وقوع حوادث دردناکی بودیم،اما در عین حال شاهد مشارکت و همکاری ایرانیان عزیز مقیم عمان در عرصه های مختلف بخصوص تجاری و اقتصادی بودیم که دستاوردهای بزرگی را برای میهن عزیزمان به همراه داشت.فرصت را مغتنم می‌شمارم و ضمن تشکر از تک تک شما عزیزان، خجسته نوروز باستانی را تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال سالی سرشار از موفقیت و سر بلندی توام با سلامتی برای شما آرزومندم و امیدوارم در سال جدید نیز با تدبیر، امید، همدلی و همکاری بیش از پیش شاهد پیشرفت و شکوفایی در همه زمینه‌ها باشیم.

سفیر ایران در مسقط همچنین به شیوع کرونا در جهان پرداخت و خاطرنشان کرد: کرونا تبدیل به چالش اصلی جهانی و کشورمان در سال ۹۸ شد که متاسفانه تبعات آن در سال جدید نیز همچنان ادامه خواهد داشت.کرونا البته یک ویروس عالم گیر است، اما مهم اینجاست که در همه جا به یکسان قربانی نمی گیرد، ما همیشه و به درستی گفته ایم که تحریم ها ظالمانه است، اما کرونا حقیقت این ظلم را بر جهانیان آشکار کرد.

وی افزود: تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تحریم و تروریسم اقتصادی تعبیه شد. وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شده در مقایسه با سایر کشور ها در موقعیتی نابرابر و آسیب پذیرتر قرار می‌گیرد.

نوری شاهرودی عنوان کرد: مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه مرز بین ایرانیان داخل و خارج را از میان برداشته است. ایرانیان میهن دوست با مشاهده خطر کرونا مرزبندی ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای هموطنان خود را ورای همه مرز بندی ها قرار دادند که این رویکرد ملی متقابلا مسئولیت همه ما را سنگین تر می کند.امروز مرزها از خطوط خودی و غیر خودی مرسوم و از خطوط موافق و مخالف حاکمیت نمی گذرد.هر آن کس که برای نجات هموطنان خود می کوشد و با مرگ پراکنی تحریم ها و کرونا مبارزه می کند، ایرانی است و خودمانی.

وی عنوان کرد: هموطنان عزیز امروز وطن بیش از هر زمان دیگری به کمک شما نیازمند است، چرا که آمریکای ظالم می‌کوشد تا از طریق افزایش مستمر تحریم‌ها کشورمان را به جزیره ای محصور در اقیانوسی از تهدید ها و رنج ها تبدیل کند. بیایید تا بهتر از گذشته دست در دست یکدیگر و با همدلی و همفکری به هر شکلی که بتوانیم مردم کشورمان را در این روزهای سخت و دشوار یاری کنیم.

سفیر ایران در پایان ضمن تبریک مجدد سال جدید از همه شما هموطنان ایرانی تقاضا کرد تا در این شرایط حساس با توجه به اطلاعیه‌ها و هشدارهای دولت دوست عمان و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی، مراقب سلامتی خود و عزیزانشان باشند تا خدای ناکرده کسی دچار این بیماری منحوس نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول