اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و اسد درباره توافق ادلب

رؤسای جمهور روسیه و سوریه در مورد اجرای توافق آتش‌بس در استان ادلب، مسئله قانون اساسی و اوضاع انسانی این کشور تلفنی گفت‌وگو کردند.

گفت‌و‌گوی تلفنی پوتین و اسد درباره توافق ادلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» و «بشار الأسد»، رؤسای جمهور روسیه و سوریه در مورد اجرای مفاد توافق آتش‌بس ادلب گفت وگو و رایزنی کردند.

کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه (یک فروردین) اعلام کرد که پوتین و اسد طی تماس تلفنی علاوه بر توافق ادلب در باره فرایند قانون اساسی سوریه و مسائل انسانی در این کشور رایزنی کرده است.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در شهر مسکو بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.  همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول