اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ممنوعیت ورود به مناطق چهارگانه آذربایجان‌شرقی/ هشدار درباره زمین‌خواری و کوه‌خواری

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از آماده‌باش نیروهای این اداره کل در تمامی مناطق تحت مدیریت استان در ایام نوروز خبر داد.

ممنوعیت ورود به مناطق چهارگانه  آذربایجان‌شرقی/ هشدار درباره زمین‌خواری و کوه‌خواری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن سال نو اظهار داشت: این طرح در دو بخش یگان حفاظت محیط زیست که وظیفه نظارت و جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به مناطق تحت حفاظت این اداره‌کل و کارشناسان محیط انسانی که به‌صورت شبانه‌روزی واحدها و صنایع را از حیث آلایندگی کنترل می‌کنند، است.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا گفت: در این راستا ورود افراد به تمام مناطق تحت مدیریت ممنوع بوده و تمام موزه‌های تاریخ طبیعی و فسیلی استان نیز تعطیل است.

قاسمی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی زمینه برای بروز زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌های بیرون از املاک خود می‌کنند؛ اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خواهند داشت و از طریق هماهنگی‌های صورت پذیرفته با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اخطاریه‌‌های ستاد بحران محیط بانان آمادگی کامل برای جلوگیری از خسارت سیل، هرگونه آتش‌سوزی جنگل‌ها، دفع حضور حیوانات زیان‌کار و وحشی از منطقه، رهاسازی موجودات گرفتار شده و جلوگیری از شکارهای غیرمجاز را دارند.

قاسمی با تاکید بر مشارکت عمومی مردم در حفظ و حراست از طبیعت زیبای الهی متذکر شد: تلاش در راستای حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله به‌ویژه در اطراف جاده‌ها، طبیعت، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و فضاهای سبز و در نهایت رعایت موازین زیست محیطی ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن 33343513-041 به این اداره‌کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول