اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مجلس برای تحقق «جهش تولید» بر اجرای قوانین نظارت کند

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس قوانین خوبی تدوین می‌کند اما برخی قوانین پای اجرا لنگ می‌زنند گفت: مجلس باید برای اجرای قوانین نظارت جدی داشته و پس از نظارت نگاه‌های بخشی را کنار بگذارد و کلان‌نگر باشد.

مجلس برای تحقق «جهش تولید» بر اجرای قوانین نظارت کند

عیسی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: امیدواریم سال ۹۹ با نامگذاری به عنوان «جهش تولید» سالی باشد که بر مشکلات فایق بیاییم.

وی با تاکید بر اینکه چندین سال است که نامگذاری سال‌ها عمدتا بر مبنای اقتصاد و تولید است افزود: این نامگذاری‌ها نشان می‌دهد که ما در این زمینه در کشور مشکل داریم و باید این حوزه را تقویت کنیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه مجلس، دولت و در مجموع همه مسوولان باید در این موضوع احساس خطر کنند افزود: باید به عنوان نمایندگان مجلس حواسمان باشد که صرفاً نامگذاری مهم نیست و نباید در نامگذاری‌ها گرفتار ظاهر باشیم که این موضوع ما را از اصل مطلب غافل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید برای تحقق شعار سال ورود کرده و بررسی‌هایی را در ابعاد مختلف داشته باشد گفت: باید آسیب‌شناسی نسبت به سنوات گذشته صورت گیرد و مجلس باید از خود برای این حرکت استفاده کند.

جعفری با تاکید بر اینکه مجلس قوانین خوبی تدوین می‌کند اما برخی قوانین پای اجرا لنگ می‌زنند گفت: مجلس باید برای اجرای قوانین نظارت جدی داشته و پس از نظارت نگاه‌های بخشی را کنار بگذارد و کلان‌نگر باشد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی اهمال‌کاری‌ها نیز وجود دارد اضافه کرد: گاهی یک مسوول و رییس سازمان در برخورد با اهمال‌کاری‌ها تعلل می‌کنند که مجلس با توجه به وظیفه قانونی باید این را ببیند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه رونق تولید به ویژه در سال "جهش تولید" باید به نحوی باشد که مردم آن را لمس کنند افزود: مجلس به کسانی که کار نمی‌کنند باید کارت قرمز دهد زیرا لازمه کار جدی فعال بودن سیستم نظارتی قوی است.

وی با اشاره به اینکه قوانین دست و پاگیری در زمینه تولید داریم که باید برای جهش تولید رفع موانع آن در برنامه باشد گفت: یکی از قوانین رفع موانع تولید، حمایت از تولیدکننده داخلی است که هنوز قوانین ما چه در سیستم بانکی و چه در صدور مجوز به قدری پیچ و خم دارد که اقدام‌کننده باید به مدت طولانی گرفتار باشد.

جعفری با بیان اینکه مسئله مقابله با قاچاق باید در جامعه جدی پیگیری شود تصریح کرد: امروز شاهد قاچاق زیادی در کشور هستیم که باید جلوی آن گرفته شود زیرا در جهش اقتصادی هر کجا تولیدکننده ما هزینه بی‌جهت دهد، باید جلوی آن گرفته شود.

وی در خصوص کیفیت کالاهای داخلی نیز خاطرنشان کرد: در زمینه کیفیت نیز مردم ما باید باور داشته باشند که ما کشوری نوپا هستیم و با حمایت از کالاهای داخلی می‌توان کیفیت را نیز ارتقا داد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس یکی دیگر از دلایل عدم کیفیت محصولات را عدم رغبت خود مردم به محصولات داخلی دانست و گفت: تولیدکننده ما هنوز دنبال حجم تولید است و کمیت را فدای کیفیت کرده است که اگر بتوانیم این دو را همزمان باهم داشته باشیم، وضعیت بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول