اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«جهش تولید» با اقتصاد مقاومتی رقم می‌خورد/ توان داخل حمایت شود

منتخب مردم ملایر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توجه به اقتصاد مقاومتی را پلی برای رسیدن به رونق و جهش تولید دانست.

«جهش تولید» با اقتصاد مقاومتی رقم می‌خورد/ توان داخل حمایت شود

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای مردم اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان «جهش تولید» و در ادامه نامگذاری سال گذشته با شعار «رونق تولید» نامگذاری کرده‌اند که این موضوع از توجه و دغدغه ایشان به امر مهم تولید و اقتصاد کشور حکایت دارد.

وی با بیان اینکه امروز ما در حوزه اقتصاد کشور مشکلات زیادی داریم گفت: اتکا به نفت و وابستگی خارجی از معضلات امروز در کشور است که تنها راه حل این موضوع تکیه بر توان داخلی است.

منتخب مردم ملایر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی کشور تکیه به داشته‌ها و توان داخلی است گفت: باید از نخبگان و دانشمندان خود کمک بگیریم و از حوزه وابستگی به نفت و خام‌فروشی آن بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه توجه به تولید داخل یکی از مهمترین عوامل توسعه کشور است گفت: با توجه به اینکه رهبری در این سال‌ها بیش از هر موضوعی بر روی اقتصاد و تولید تکیه دارند  زیرمجموعه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

بیگی‌نژاد با اشاره به امر مهم اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تاکیدات رهبری افزود: هنوز ما به آنچه مد نظر ایشان در اقتصاد مقاومتی است دست پیدا نکرده‌ایم که تحقق این مهم در گرو تکیه به تولید داخل و رونق تولید است.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا و عملی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود تصریح‌ کرد: با این مهم می‌توان مشکل آحاد جامعه را حل کرد و بیکاری به عنوان ریشه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی را از بین برد.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر بتوانیم جهش تولید را محقق کنیم می‌توانیم یک رفاه نسبی را برای همه رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: ما امروز در حوزه اقتصاد عقب‌ماندگی داریم و اهی جز جهش نداریم بنابراین باید مشکلات را هم به صورت جهشی حل کنیم.

بیگی‌نژاد با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های شمنان علیه کشور افزود: باید از تولید داخل حمایت شود، در حال حاضر یک شکاف اقتصادی و اجتماعی به وجود آمده که باید این شکاف کم شود.

وی ادامه داد: از بین بردن این شکاف در گرو آن است که پول و ثروت در زمینه تولید به کار رود تا شاهد کاهش بیکاری باشیم.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این زمینه نقش مجلس بسیار مهم است تصریح کرد: مجلس آینده باید برنامه‌ها را اولویت‌بندی کند و یک مجلس هدفدار باشد.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم باید از ظرفیت کارشناسان زبده برای برقراری ارتباط با دولت استفاده کند تا برنامه درستی برای توسعه اقتصاد ارائه شود.

بیگی‌نژاد اضافه کرد: پرهیز از خام‌فروشی نفت، توجه به اشتغال، هدفمند بودن برنامه‌ها و  اصلاح و رفع مشکلات و ضعفها باید از جمله برنامه‌های مجلس برای پیشرفت توسعه اقتصادی باشد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای حفظ ارزش پولی، توجه به صادرات، حمایت از سرمایه‌گذاری،  توجه به صادرات غیر نفتی و ارتباط با کشورهای مختلف به جای ارتباط با چند کشور می‌تواند اقتصاد کشور را رونق دهد و پیشرفت اقتصادی را برای آینده  به همراه داشته باشد.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم با بیان اینکه تمرکز رونق تولید در حوزه‌های مهم شهرستان جزو برنامه‌های ما بوده و جلسات مختلفی در این حوزه‌ داشتیم خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های ملایر در حوزه انگور، مبل و‌ منبت، کشمش‌، فرش، گردشگری و... باید شعار سال را به سهم خود محقق کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۱۳/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول