اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ارتقای بازی آنلاین، بهانه‌ای برای برداشت غیرمجاز 8 میلیون ریالی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شخصی که با سوء استفاده از اعتماد دوستش، اقدام به برداشت 8 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی پدر او کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

ارتقای بازی آنلاین، بهانه‌ای برای برداشت غیرمجاز 8 میلیون ریالی

 احسان آنقی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه شخصی که با سوء استفاده از اعتماد دوستش، اقدام به برداشت 8 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی پدر او کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد، اظهار کرد: با ارجاع شکایتی از سوی یکی از شهروندان به پلیس فتا استان، بررسی تخصصی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکی تحقیق به عمل آمد و فرد شاکی اذعان داشت که طی بررسی حساب بانکی خود متوجه برداشت مبلغ 8 میلیون ریال از حساب بانکی خود شده و تقاضای رسیدگی دارد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: سرانجام با انجام فعالیت‌های تخصصی و پلیسی کارشناسان پلیس، مشخص شد که این مبالغ صرف خریدهای اینترنتی و بیشتر برای شارژ بازی‌های آنلاین مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس، سرانجام این فرد شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان احضار شد.

این مقام انتظامی افزود: در مراحل مقدماتی تحقیقات پلیس، فرد احضار شده از هرگونه دست داشتن در خصوص این برداشت‌های غیرمجاز اظهار بی‌اطلاعی داشت که با تکمیل فرایند تحقیقات مشخص شد که فرزند این فرد در منزل از اینترنت استفاده می‌کرده و پدر خانواده هیچ اطلاعی در خصوص برداشت‌های صورت گرفته ندارد.

آنقی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات با همکاری صورت گرفته، فرزند این خانواده به پلیس فتا دعوت و پس از تحقیقات کارشناس این پلیس مشخص شد که پسر شاکی با او دوست بوده و این فرد به بهانه ارتقاء بازی آنلاین اقدام به اخذ اطلاعات حساب پدر این خانواده کرده و با سوءاستفاده از این اعتماد، اقدام به این برداشت‌ها و سپس خریدهای اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به اظهارات شخص متهم و دلایل و مستندات به‌دست‌آمده پرونده تشکیل‌شده به همراه مستندات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 آنقی در پایان از والدین خواست در بحث استفاده از اینترنت و بازی‌های آنلاین فرزندان را همراهی کرده و نسبت به آگاهی بخشی به آنان اقدام کرده و با مراجعه به پایگاه اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آموزش‌های قرار داده‌شده را مطالعه کنند و به فرزندانشان نیز انتقال دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول