اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تولید روزانه 400 هزار لیتر الکل در کشور/ رصد روزانه کمبودهای دارویی

مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان مصرف الکل در مراکز درمانی افزایش چشمگیری داشته است گفت: روزانه حدود 400 هزار لیتر الکل در کشور تولید می‌شود.

تولید روزانه 400 هزار لیتر الکل در کشور/ رصد روزانه کمبودهای دارویی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، غلامحسین مهرعلیان مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو در نشست خبری ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا با بیان اینکه مصرف داروهای حمایتی درمان مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است اظهار داشت: با تدابیری که از قبل انجام شده بود تا کنون مشکل جدی در زمینه تأمین این داروها وجود ندارد و امیدواریم در آینده نیز با مشکلی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه ارائه و توزیع این داروها مطابق با پروتکل ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: کمبود این داروها به صورت روزانه در سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود و ما تمام کمبودها را رصد می‌کنیم.

مهرعلیان با بیان اینکه سیاست سازمان غذا و دارو توزیع و تأمین الکل مورد نیاز بیمارستان‌ها است گفت: روزانه 80 الی 100 هزار لیتر از الکل تولیدی به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود همچنین حدود 100هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ژل در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 400 هزار لیتر الکل در کشور تولید می‌شود اظهار داشت: از این رقم 250 هزار لیتر از الکل‌های تولیدی شرکت‌های تولیدکننده و 150 هزار لیتر از ذخایر صورت گرفته است. خوشبختانه تا کنون از 1200 بیمارستانی که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند هیچ یک کمبودی در زمینه الکل و مواد ضدعفونی‌کننده نداشته‌اند این در حالی است که مصرف محلول‌ها در بیمارستان‌ها 3 الی 5 برابر افزایش داشت است.

مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حل حاضر 20 شرکت پخش دارو در زمینه توزیع محلول‌ها با ما همکاری می‌کنند اظهار داشت:‌ حجم الکل کشف شده در بازار سیاه چشمگیر نیست و ما همواره توصیه می‌کنیم که مردم ژل و محلول‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کنند به دلیل اینکه طی روزهای اخیر حجم محدودی از کشفیات الکل‌های تقلبی را شاهد بود‌ه‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول