اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

با خانه ماندن جان یکدیگر را نجات دهیم

رئیس بیمارستان‌های شهرضا گفت: جان همه هموطنان برای ما با ارزش است پس به هیچ عنوان افراد را قربانی این ویروس خطرناک نکنید، بیایید با ماندن در خانه به صورت مشترک با این ویروس خطرناک مقابله کنیم.

با خانه ماندن جان یکدیگر را نجات دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، از روزی که پای ویروس کرونا به کشور باز شده، تعدادی از هموطنان مبتلا و از این تعداد برخی درمان و متأسفانه شماری نیز جان باخته‌اند، با وجود این‌که از گوشه کنار کشور خبرهایی از ابتلای هموطنان به کرونا از تریبون‌های رسمی به گوش مردم می‌رسد، باز هم شاهد این هستیم که عده‌ای این بیماری را جدی نگرفته‌اند.

در برخی شهرها بیمارستان صحرایی برپا شده است، اگر مردم اصول و موارد بهداشتی را رعایت نکنند با معضل و همه‌گیری بزرگی روبرو خواهیم شد. در حال حاضر کشور در دوره پیک بیماری به سر می‌برد و در این بحران نباید به مسافرت، دورهمی و خرید فکر کنیم.

ویروس کرونا هیچ درمان اختصاصی ندارد، ممکن است تولید داروی موثر و یا واکسن این بیماری تا یکسال زمان ببرد، بنابراین تنها راه مقابله، کاهش و قطع چرخه انتقال است، بیماری در همه جای کشور شیوع پیدا کرده و هیچ نقطه‌ای امن نیست، پس بهتر است همه در منزل بمانند.

آغاز طرح ملی مبارزه با کرونا در شهرضا

حجت‌الله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آغاز طرح ملی مبارزه با کرونا در شهرضا اظهار داشت: این طرح از روز دوشنبه 26 اسفند ماه 98 با فعالیت مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و مشارکت جمعی بسیجیان شهرستان شهرضا آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا افزود: در این طرح غربالگری سلامت شهروندان در سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا به نشانی salamat.gov.ir ثبت‌نام و تکمیل پرسشنامه خودارزیابی انجام می‌شود و هدف آن شناسایی، پیگیری و مراقبت و درمان افراد پرخطر و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در جامعه است.

وی عنوان کرد: مرکز بهداشت شهرستان شهرضا مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی پیگیری گروه‌های پر خطر شامل بیماری‌های مزمن، چاقی مفرط، سالمندان و مادران باردار از نظر بررسی علائم ابتلا و مراقبت کامل و پیگیری خانواده‌ها و اطرافیان بیماران تنفسی ترخیص شده را با جدیت در دستورکار خود قرار داده‌اند.

تنهایی بیان کرد: در این طرح عوامل اجرایی حوزه بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرضا اعم از کارشناسان ستادی، مراقبان سلامت مراکز و پایگاه‌های شهری و بهورزان خانه‌های بهداشت روستایی و بسیجیان خواهر معرفی شده از حوزه‌های بسیج سطح شهرستان شهرضا پس از تماس تلفنی و طرح پرسش‌هایی درخصوص بیماری کرونا، در صورت ثبت‌نام نکردن شهروندان، آن‌ها را در سامانه سلامت ثبت‌نام می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا اضافه کرد: مطابق دستورالعمل معاونت درمان در شرایط سخت امکان کمک گرفتن از داوطلبان خدمات‌رسانی به عنوان کمک بهیار برای همراهان این بیماران با آموزش کامل و تجهیز با وسایل حفاظت فردی وجود دارد و این کار در شرایط افزایش تعداد بیمار با کمک همراهان توصیه شده که توانایی ماندن بیش از چند روز پشت سر هم در بیمارستان را داشته باشند، قابل انجام خواهد بود.

وی ادامه داد: چنانچه در ایام سال تحویل و روزهای اول عید به دید و بازدید بروید، به طور قطع موج بزرگ بیماری در روزهای سوم تا 20 فروردین ماه، شرایط بسیار سخت مراقبت و بستری را پدید می‌آورد که گفتن آن در این روزها بیش از اندازه خاطر مردم را آزرده می‌کند و تنها راه نجات سالمندان، مادران باردار، بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، دیابتی و فشارخون فقط و فقط ماندن همه در خانه و حذف قطعی دید و بازدیدهای نوروزی است.

در خانه بمانیم تا جان یکدیگر را نجات دهیم

فرهاد مهری با بیان این‌که مؤثرترین راه این است که افراد با رعایت جدی توصیه‌های ایمنی قدم مناسبی در راستای مهار یا کاهش ویروس کرونا بردارند؛ گفت: در غیر این صورت مراجعه به بیمارستان‌ها بالا رفته و ظرفیت بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد و در اینگونه مواقع نمی‌توان انتظار بهبود هیچ موضوعی را داشت.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با بیان این‌که افرادی که توصیه‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و در این روز‌های حساس و بحرانی به مسافرت می‌روند شرایط را برای بقیه هموطنان سخت کرده و شانس آن‌ها را در ابتلا به ویروس کرونا بالا می‌برند، افزود: در حال حاضر مناسب‌ترین راه تبریک گفتن عید به صورت مجازی است.

وی با بیان این‌که هرگونه اتفاقی مبنی بر مرگ و میر‌های ناشی از ویروس کرونا به علت رعایت نکردن افراد است که منجر به نابودی کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌شود، بیان کرد: اگر در این چند روز نکات بهداشتی را برای رعایت کردن، جدی نگیریم تا اواخر اردیبهشت ممکن است خیلی از عزیزان و همنوع‌هایمان در کنارمان نباشند و در آینده افسوس حال را بخوریم.

مهری با تأکید بر این‌که ویروس کرونا بسیار جدی است و باید تمام نکات بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا انجام داد، عنوان کرد: در حال حاضر این مسأله بسیار خطرناک است و تنها با خانه نشستن در ایام عید و رعایت مسائل و نکات بهداشتی این قضیه روند نزولی و بهبود پیدا خواهد کرد.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با تأکید بر این‌که تعطیلات عید امسال برخلاف سال‌های گذشته زمان رفتن به میهمانی نیست، بلکه این یک هشدار جدی در خصوص ماندن در خانه و رعایت اصول و نکات بهداشتی برای مهار کامل ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: جان همه هموطنان برای ما با ارزش است پس به هیچ عنوان افراد را قربانی این ویروس خطرناک نکنید، بیایید با ماندن در منزل به صورت مشترک با این ویروس خطرناک مقابله کنیم.

انتهای پیام/63101/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول