اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

گذری بر «کرمان 98» در فارس؛ از سخنرانی‌ها تا پایان مأموریت «حاج‌قاسم»

هر چه مرور می‌شود اخبار سال 98 خبرگزاری فارس در کرمان در تمام اخبار پربازدید نامی از حاج قاسم عزیز به چشم می‌خورد از سخنرانی‌هایی که ایشان در استان داشت تا پایان مأموریت، شهادت و تشییع، جای خالی‌اش در بیت‌الزهراء و زائرانی از آن سوی مرزها.

گذری بر «کرمان 98» در فارس؛ از سخنرانی‌ها تا پایان مأموریت «حاج‌قاسم»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سال 98 با تمام تلخ و شیرینی‌هایش گذشت، سالی سخت بود و نفس‌گیر از بهار و تابستان و پاییز تا دومین ماه از زمستان سرد و تلخش که خبر بامدادی سیزدهمین روزش جهان را تکان داد و داغدار کرد و هنوز هم این داغ بر دل‌ها مانده است.

استان کرمان طی سال 98 از ابتدای سال شاهد روزهای متفاوت و اخبار تلخ و شیرین فراوانی بود از کمک مردم کرمان به سیل‌زدگان در جای جای کشور و پیشرفت‌های صنعتی و معدنی در سایه تحریم تا تشنگی تابستان، سیل مهربانی‌ها برای یعقوب دانش‌آموز ریگانی تا خبری خوش از هلاکت «ولی‌داد شه‌بخش» شرور سابقه‌داری که در سال 1388، تعداد 13 تن از ماموران نیروی انتظامی را به شهادت رسانده بود.

اما بزرگترین و مهم‌ترین اتفاق در سال 98، خبر آسمانی‌شدن حاج‌قاسم سلیمانی بود که نه تنها کرمان و ایران بلکه جهان از داغ پرکشیدنش در شوک فرو رفت، حاج قاسم که اسفند ماه 1397 بر تمبر یادبود کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان نوشت:« خداوندا مرا از وصول به آنان محروم مفرما» در کمتر از یک سال به آرزوی همیشگی‌اش رسید.

هر چه مرور می‌شود اخبار سال 98 خبرگزاری فارس در کرمان در تمام اخبار پربازدید نامی از سردار سلیمانی به چشم می‌خورد از سخنرانی‌هایی که ایشان در استان داشت تا اخبار شهادت و تشییع و دلتنگی کرمانی‌ها برای سردار دل‌ها...

یکی از پربازدیدهای اخبار فارس کرمان، سخنرانی سردار سلیمانی در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله سیدیحیی جعفری امام جمعه و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان کرمان در مرداد ماه سال 98 بود که سردار در این آیین تأکید کرد: «دوره چهل ساله انقلاب، پیوسته دشمنان فراوانی داشتیم و همه این سال‌ها توطئه‌ها را دیدیم، مقام معظم رهبری بعد از امام، ما را از طوفان‌های سهمگین عبور دادند، اما همه می‌دانیم هر انسان برجسته‌ای اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت و باکفایت، فداکار، حکیم و مقاومی باشد، کار به سرانجام نمی‌رسد».

مخاطبان عزیز می‌توانند سخنرانی کامل سردار شهید سلیمانی در این آیین را اینجا بخوانند.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی تیرماه سال 98 نیز در آیین کلنگ‌زنی کارخانه‌های تهیه و تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در زادگاهش رابر در صحبت‌های مهمی اظهار داشت: «تحریم‌ها می‌تواند برای ما فرصت باشد که بتوانیم به لطف خداوند بودجه کشور را از نفت رهایی داده و به‌عنوان پشتوانه اصلی برنامه‌ریزی‌های زیربنایی کشور قرار دهیم». سخنرانی کامل سردار را اینجا بخوانید.

اما باز هم پربازدیدتر از سخنرانی‌های سردار در خبرگزاری فارس کرمان طی سال 98 هم داشتیم خبرهایی که حاج قاسم خودش سوژه آن بود، از خبر جزئیات طرح ترور حاج‌قاسم سلیمانی و دستگیری عناصر اصلی تیم در کمتر از 10 ساعت در مهر ماه 98 تا ۱۱ کیلومتر مسافت مملو از جمعیت برای بدرقه سردار دل‌ها و میزبان عاشقانی از آن سوی مرزها ...

هر چه در لابه‌لای اخبار جستجو می‌کنیم خبری پربازدیدتر از آنچه از حاج قاسم منتشر شده یافت نمی‌شود، از ویدئوهایی که خبرگزاری فارس منتشر کرده از لحظه ورود پیکر مطهر سردار به فرودگاه کرمان، آیین خاکسپاری سید‌الشهدای مقاومت، خطابه زینب حاج قاسم به شیطان بزرگ در خطبه‌های نماز جمعه، صف مشتاقان زیارتش در گلزار شهدای کرمان، دلتنگی‌ کرمانی‌ها در بیت‌الزهراء تا حضور مردم کرمان در صف رأی‌گیری در مزار حاج‌ قاسم!

تمام اخبار پربازدیدی که متبرک به نام حاج قاسم و سردار دل‌هاست نشان از بزرگی و عظمت روح این فرمانده دارد، فرمانده‌ای که شب عید نوروز پارسال مثل چنین روزهایی که به زیارت همرزمان شهیدش در گلزار شهدای کرمان رفته بود و از دلتنگی اشک می‌ریخت، به مدیرکل وقت بنیاد شهید گفت، دعا کن من هزار و دوازدهمین شهید این گلزار باشم و به آرزویش رسید و اکنون این پازل با حضور فرمانده تکمیل شده است.

در آیین تشیع سردار دل‌ها، شهادت‌های زیبایی دیگری هم رقم خورد که با خانواده هر کدام از این شهدا هم‌کلام می‌شدیم صحبت‌های عجیبی از عشق شهدایشان به سردار و عکس‌های یادگاری و ... می‌گفتند، مهمترین خبری که در این ارتباط در خروجی خبرگزاری فارس کرمان همزمان با چهلمین روز شهادت سردار مقاومت منتشر شد، دیدار آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه با جمعی از خانواده این شهدا و قول پیگیری خواسته آنها بود که به فاصله کوتاهی خبر مهم موافقت رهبری با شهید محسوب شدن فوت‌شدگان حادثه کرمان نیز منتشر شد و جزء پربازدیدهای اخبار سال شد.

و اما قصه پرغصه سال 98 با بیماری کرونا ویروس به پایان رسید که این قصه نیز صحنه‌های مهم و زیبایی‌ از مهربانی مردم کرمان را به نمایش گذاشت، خبرگزاری فارس کرمان نیز پربازدیدهای روزهای پایانی را با چند خبر خوب از جمله اهدای «عسل»رایگان برای جلوگیری از شیوع کرونا، صاحبخانه زرندی اجاره‌بهای 8 مستأجرش را بخشید و ترخیص مسن‌ترین بیمار با 91 سال سن از بیمارستان بم به پایان رساند.

انتهای پیام/3388/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول