اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر لبنان از مردم خواست در خانه بمانند

نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که در راستای مقابله با کرونا و به منظور ممانعت از خروج غیرضروری شهروندان از خانه، از ارتش و پلیس کمک خواهد گرفت.

نخست‌وزیر لبنان از مردم خواست در خانه بمانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان اوضاع این کشور به دلیل شیوع کرونا را نگران کننده دانست و گفت که بهتر است مردم در خانه‌ها بمانند.

او شامگاه شنبه (دوم فروردین) در نشست خبری گفت که دولت لبنان به ریاست وی متناسب با روند انتشار کرونا در این کشور و جهان اقدامات لازم را اتخاذ کرده است.

او با بیان اینکه این اقدامات تا حدود زیادی در جلوگیری از شیوع کرونا مؤثر بودة از عدم التزام برخی به قوانین و توصیه‌ها مربوط به کرونا انتقاد کرد.

نخست‌وزیر لبنان از ارتش و نیروهای امنیتی این کشور و شهرداری‌ها خواست تدابیر و اقدامات سختگیرانه بر شهروندان لبنانی به منظور رعایت مقررات را بیشتر کنند.

او گفت که کابینه دولت به این نتیجه رسیده است که گشتی‌های امنیتی راه‌اندازی شود و ایست‌ و بازرسی به منظور اجرای مقررات مروبط به کرونا انجام شود..

دیاب گفت: «از لبنانی‌ها می‌خواهیم خود ممنوعیت آمد و شد را رعایت کنند و مسئولیت در این شرایط، در آن واحد بر عهده جامعه، تک تک افراد و مراجع رسمی است».

او گفت که دولت تصمیم گرفته است که دستگاه‌های امنیتی و نظامی را مأمور اجرای برنامه‌های فوری به منظور ممانعت از خروج شهروندان از خانه‌هایشان کند مگر اینکه مجبور به خروج باشند.

حسان دیاب همچنین گفت که دولت لبنان تلاش می کنند قیمت موارد پزشکی لازم برای حمایت از افراد در برابر کرونا ثابت باقی بماند.

وزیر بهداشت لبنان امروز شنبه در توییتر خبر داد که طی ۴۸ ساعت گذشته ۸۰ نفر در این کشور کرونا گرفته اند.  ۲۱۴ نفر در لبنان تاکنون به کووید ۱۹ دچار شده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول