اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ساماندهی 600 نخبه آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی از ساماندهی 600 نفراز نخبگان استان در این سازمان خبر داد.

ساماندهی 600 نخبه آذربایجان‌شرقی

نادر ارسلانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از اهداف کلان بسیج و سپاه کمک به توسعه کشور به‌ویژه در حوزه علم و فناوری از طریق زمینه‌سازی برای رشد و بالندگی علمی جوانان این مرز و بوم است.

وی افزود: در این راستا سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی که نماینده دو سازمان مرکزی یعنی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مرکز و پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج است در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: زمینه‌سازی برای هم‌اندیشی صاحب‌نظران، اندیشمندان و نخبگان علمی  استان در راستای شناسایی چالش‌ها و نیازهای استانی و ارائه راهکارهای علمی و عینی به مسوولان ذی‌ربط از طریق برگزاری جلسات کارگروه‌های تخصصی خانه نخبگان علمی بسیج، شناسایی، هدایت و حمایت از مخترعان و مبتکران استان بخشی از فعالیت‌های این سازمان است.

ارسلانی  با اشاره به‌وجود مراکز رشد این سازمان ادامه داد: ایجاد مراکز رشد و مرکز هدایت و حمایت از طرح‌ها، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و نظرسنجی موردنیاز بسیج و سپاه در راستای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان تاسیس شده است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا 6 مرکز رشد این سازمان در زمینه مکاترونیک، مهندسی پزشکی، زیست فناوری، مرکز رشد نانو، مرکز رشد زیست فناور و مرکز رشد محاسبات در دانشگاه تبریز فعال هستند  و سه مرکز حمایت و هدایت در حوزه زیست فناوری، گیاهان دارویی و چرم و کفش به فعالیت‌های مختلف می‌پردازند همچنین این سازمان دارای 38 پایگاه علمی است.

وی، تعامل و نظارت بر برنامه‌های علمی اقشار اندیشه‌ورز استان را یکی دیگر از اقدامات و ماموریت‌های این سازمان ذکر کرد و یادآور شد: تعامل و نظارت بر برنامه‌های علمی اقشار اندیشه‌ورز استان از جمله بسیج اساتید، طلاب، دانشجویی، جامعه پزشکی، دانش‌آموزی، فرهنگیان، مهندسان و ... از طریق برگزاری جلسات شورای علمی  استان، نظارت حضوری و محتوایی بر حسن اجرای برنامه‌های علمی، تائید گزارش عملکرد برنامه‌های علمی، تخصیص و تائید اعتبار برنامه‌های علمی اقشار اندیشه‌ورز در این راستا صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی  در مورد چگونگی حمایت از طرح‌های نخبگان افزود: فرد مبتکر و مخترع طرح ابتکاری و اختراعی خود را در قالب فرم طرح تحقیق مخصوص از سایت سازمان دریافت و تکمیل کرده و به همراه کاربرگ جذب و شناسایی نخبگان از طریق ایمیل سازمان به آدرس info@Belmi.ir به مدیریت علمی و پژوهشی ارسال می‌نماید و مدیریت علمی و پژوهشی سازمان با بررسی موضوع طرح ارائه شده آن را جهت بررسی به کارگروه مرتبط ارسال می‌کند  و طرح پس از تائید در کارگروه مورد نظر حمایت می‌شود.

ارسلانی با اشاره به نوع حمایت‌های صورت گرفته از نخبگان متذکر شد: حمایت مالی بلاعوض از طرح ارائه شده مطابق مبلغ مصوب در کارگروه، ارائه خدمات مشاوره‌ای علمی و فنی از طریق اساتید کارگروه‌های تخصصی، معرفی طرح جهت تجاری‌سازی در صورت داشتن شرایط لازم، معرفی فرد مبتکر به مرکز هدایت و حمایت و مراکز رشد سازمان جهت استفاده از امکانات آن، طرح کسر خدمت سربازی در صورت امکان و با تصویب تهران و ارائه طرح  و اعطای وام بانکی در صورت امکان و معرفی به سایر سازمان‌ها و مراکز علمی  از جمله حمایت‌های صورت گرفته از مبتکران، مخترعان و نخبگان علمی است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری آذربایجان‌شرقی ساماندهی نخبگان را یکی دیگر از رویکردهای این سازمان اعلام کرد و اضافه کرد: ایجاد خانه نخبگان با ظرفیت 600 نخبه  در استان با استفاده از ظرفیت کارگروه‌ها به ساماندهی نخبگان منجر شده است و مسئله محوری و محصول محوری در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/60020/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول