اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

استقرار نیروهای امنیتی در پایتخت الجزائر برای جلوگیری از تجمع شهروندان

نیروهای امنیتی الجزائر به دنبال دستور دولت این کشور در ممنوعیت برپایی تظاهرات‌های هفتگی با هدف جلوگیری از تجمع شهروندان در پایتخت مستقر شدند.

استقرار نیروهای امنیتی در پایتخت الجزائر برای جلوگیری از تجمع شهروندان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی الجزائر به عنوان بخشی از جلوگیری از تجمع شهروندان در خیابان‌های الجزائر مستقر شدند.

به گزارش شبکه المیادین، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر روز سه شنبه در راستای بخشی از تلاش‌ها برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور دستور منع برگزاری اعتراضات گسترده این کشور را صادر کرد که از یک سال پیش به طور هفتگی در این کشور جریان دارد.

الجزائر طی بیش از یک سال گذشته شاهد تغییرات سیاسی گسترده‌ای بود. این تغییرات با آغاز تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور پیشین آغاز شد و او نهایت با فشار مردم و گروه‌های سیاسی مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تبون به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. با این حال تظاهرات همچنان در برخی از شهرهای الجزائر ادامه دارد.

الجزائر روز شنبه از افزایش شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در این کشور از 95 نفر به 139 نفر خبر داد و گفت که با ثبت سه مورد جدید فوتی بر اثر این بیماری شماری فوتی‌ها به 15 نفر در این کشور رسید که یکی از آنها بازیگر 47 ساله جودو بوده است.

وزارت بهداشت الجزائر همچنین از بهبود 22 نفر از مبتلایان خبر داده است.

به گفته سخنگوی رسمی ستاد پیگیری کرونا در وزارت کشور الجزائر 34 مورد مشکوک به کرونا هم در حال حاضر در بیمارستان‌های الجزائر بستری هستند.

در الجزائر سفرهای خارجی و داخلی متوقف و مساجد، کافه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شده است. نیمی از کارمندان نهادهای دولتی و خصوصی الجزائر هم دور کار شده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول