اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

امام جماعت مه‌ولاتی فقط استاد اخلاق نیست، استاد کار است + فیلم

روحانی جوان مه‌ولاتی امام جماعت و استاد حوزه است، مردم نه‌تنها در اخلاق و احکام روی او حساب می‌کنند بلکه او را همیار خود در رفع مشکلات و امور روزمره می‌دانند.

امام جماعت مه‌ولاتی فقط استاد اخلاق نیست، استاد کار است + فیلم

 به گزارش خبرگزاری فارس از مه‌ولات، امام جماعتی که مردمی‌بودن و مهمان‌نوازی‌اش در زادگاه خود یعنی روستای عبدل‌آباد مه‌ولات زبانزد خاص و عام است، حتی در خانه‌اش اتاقی برای مهمان آماده کرده و علاوه بر اینکه مسؤولیت امام جماعت چند مسجد را برعهده دارد، در همه فنون دستی بر آتش دارد تا جایی که خانواده و دوستانش به این خاطر که گره‌گشای مشکلات مردم است به او لقب آچار فرانسه داده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد جواد نجفی 39 ساله روحانی جوان و خنده‌رویی است که در تمامی فنون از جمله خطاطی، نقاشی، تعویض لوازم خانگی، برق‌کشی، لوله‌کشی، بنایی، شیشه‌بری، آشپزی، ایزوگام، آرایشگری و مکانیکی فعالیت می‌کند.

او در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: دیگران با این دید که بنده طلبه بوده و به کارهای مذهبی و در کنار آن انجام امور فنی علاقمند هستم مرا می‌شناسند، من هم علاقه‌مند به کار حوزوی هستم، در خصوص کارهای فنی باید عرض کنم، اول به خاطر کمک به خانواده خود و دیگران انجام این کارها را انجام می‌دهم و بعد برای کسب درآمد، با این درآمد کمی که ما طلبه‌ها داریم اگر بنا باشد کارهایی که در توانمان است را به دیگران واگذار کنیم، زندگی برایمان سخت می‌شود.او علاوه بر اینکه همیشه پای ثابت کارهای فرهنگی هنری در زادگاه خود یعنی عبدل آباد مه‌ولات است، به گفته نزدیکانش هر کاری که از دستش برای رفع مشکل همشهریانش بر آید انجام می‌دهد، همچنین علاوه بر تعمیر وسایل فامیل و دوستان لوازم خانگی لوازم خانواده‌هایی که از نظر مالی محروم هستند را نیز در حالی تعمیر کرده که خیلی‌ها از این ماجرا خبر ندارند.

حجت‌الاسلام نجفی ادامه می‌دهد: درآمد ماهیانه من تقریبا بین یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان است این همه دریافتی من است که روحانی مستقر روستای عبدل‌آباد زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی هستم، همچنین امام جماعت اداره راه و شهرسازی این شهرستان و به عنوان امام جماعت چند مسجد فعالیت می‌کنم. 

او وقتی درباره اهدافش از این کارها صحبت می‌کند تازه متوجه می‌شویم چه ظرافتی در کار او نهفته است.

او می‌گوید: هدف از انجام کارهای فنی این است که هم کمکی به مردم روستا و مه ولات شود هم اینکه آنها علاقه‌مند به روحانیت و دین شوند و آن‌ها ما را از خودشان بدانند، بنابراین در حدی که بتوانم و از دستم برآید به ویژه برای خوشحال کردن بچه‌ها کارهای مختلف از جمله تعمیر لوازم و امور فنی را انجام می‌دهم.

امام جماعت مه‌ولاتی تاکید می‌کند: مردم بیشتر من را به عنوان یک روحانی می‌شناسند و شاید از خیلی از کارهای فنی که بنده انجام می‌دهم خبردار نباشند.

حجت‌الاسلام نجفی خاطره یکی از روزهای تبلیغش را اینطور تعریف می‌کند: در سال 1388 برای تبلیغ به یکی از روستاهای بالای مه‌ولات رفتم، روزهای آخر مهمان کسی بودم که متوجه شدم زنگ خانه‌شان خراب است و به او گفتم، اجازه بدهید برایتان درست کنم، برای صاحبخانه عجیب بود که به عنوان یک روحانی این کار را انجام می‌دهم، وقتی همسر صاحبخانه از بیرون به منزل رسید، مرا در حال تعمیر زنگ آیفون دید و بسیار از اینکه یک روحانی این کار را انجام می‌دهد، تعجب کرد. باز کردن گره مشکلات کوچک مردم تاثیر زیادی در کار من داشته‌است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول