اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«جهش تولید» فرصتی برای ارتقای طراز مدیریت صنعتی کشور

کشور ما با وجود سرمایه‌های بی‌نظیری همچون فرهنگ کهن، نیروی انسانی خداجو و صبور، منابع عظیم خدادادی و امکانات لازم برای تأمین محصولات مختلف از مواد اولیه و مهم‌تر از هر چیز ملتی دیندار و ولایت‌مدار، نباید در مسائل و موضوعات اقتصادی درگیر و دار سوء مدیریت‌های ساده‌ای باشد که جهت‌گیری کلی او را تحت‌الشعاع قرار داده و اراده ملی آن را تضعیف کند.

«جهش تولید» فرصتی برای ارتقای طراز مدیریت صنعتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هرمزگان و از فعالان سیاسی شاخص این استان در یادداشتی به مناسبت نام‌گذاری سال 1399 به سال «جهش تولید» آورده است:

با درود بیکران به روح بلند و ملکوتی نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) که بهار امسال با عید بزرگ مبعثش عجین گشته که با منبع عظیم و الهام بخش الهی و مکارم اخلاق خود نمونه‌ای عالی از انسان سازی در سرزمین جاهلیت عربستان را محقق ساخت، 

در واقع پیام مدبرانه مقام معظم رهبری همچون سال‌های گذشته بیانگر مقصد اصلی که همان حسن‌الحال است، جهت‌گیری یافته و ان شا الله در سال جدید به فضل و یاری حضرت سبحان و به برکت عید بزرگ مبعث و تیزبینی و تدبیر و آینده نگری رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق آرمان‌های امام و شهدا و برای سربلندی و عزت ملت ایران گام برداریم.

نام‌گذاری سال 99 به «جهش تولید» نشان از وجود یک استراتژی هوشمندانه و دقیق در درک صحیح از موقعیت ملی، مصالح و منابع عمومی از منظر ایشان است لذا فلسفه نام‌گذاری سال‌ این است که مسائلی از محیط بیرونی یعنی منطقه‌ای و جهانی بر محیط داخلی و ملی ما تأثیر می‌گذارد که اولویت‌ها را تغییر می‌دهد. از این رو مقام معظم رهبری بالغ بر 10 سال است که تأکیدشان بر حوزه اقتصاد یکی از حوزه‌های اصلی کشور است که مصالح و منافع ملی ما را تضمین می‌کند.

تأکید و نگاه ویژه ایشان بر حوزه اقتصاد و نام‌گذاری‌های مستمر اقتصادی در سال‌های پی در پی از آن منظر صورت می‌گیرد که اگر در اقتصاد و معیشت مردم اختلال ایجاد شود به تبع آن ممکن است در آرمان‌ها و ارزش‌ها و باورها و اعتقادات مردم اختلال ایجاد شود.

ملاحظات مختلفی باعث شده که در این مقطع زمانی اقتصاد برتری ضمنی بر حوزه‌های دیگر از جمله امنیتی و اجتماعی پیدا کند و بی‌توجهی به اقتصاد سبب ایجاد آثار ضد امنیتی شود که بیکاری، فقر، فساد، نارضایتی، تنش‌های اجتماعی و ... از آن جمله‌اند لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزبینی ویژه‌ای توجه به اقتصاد ملی را به عنوان یک استراتژی کلان در نظر گرفته و با نام‌گذاری سال‌های مختلف به این مقوله، تلاش دارند تا عزم عمومی را در کشور به سوی تقویت این مهم هدایت کنند اما در عمل علی رغم تأکیدات معظم له، دولت و مجلس به جای درک مفهومی و صحیح از این واژه‌ها و تلاش برای عملیاتی کردن آنها، در بسیاری از مقاطع صرفا رفتاری تشریفاتی و ظاهری با این موضوعات داشته‌اند.

متاسفانه دولت‌‌ها که هر کدام با شعارهای پرطمطراقی نظیر سازندگی، اصلاحات، عدالت، مهرورزی و تدبیر و امید وارد عرصه مدیریت کشور شدند، عملکردهای مناسبی در زمینه اقتصادی نداشتند. به عنوان نمونه در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد و تولید ملی نام‌گذاری کردند، رئیس بانک مرکزی وقت و برخی مسؤولان طراز اول اقتصادی کشور با اظهارنظرها و اقداماتی غیرمسؤولانه بازار سکه و ارز و دلالی را دامن زدند و عملا تولید داخلی مورد آسیب جدی قرار گرفت.

کشور ما با وجود سرمایه‌های بی‌نظیری همچون فرهنگ کهن، نیروی انسانی خداجو و صبور، منابع عظیم خدادادی و امکانات لازم برای تأمین محصولات مختلف از مواد اولیه و مهم‌تر از هر چیز ملتی دیندار و ولایت‌مدار، نباید در مسائل و موضوعات اقتصادی درگیر و دار سوء مدیریت‌های ساده‌ای باشد که جهت‌گیری کلی او را تحت‌الشعاع قرار داده و اراده ملی آن را تضعیف کند.

«جهش تولید» برای کشور ما که در کانون وسیعی از انرژی ارزان و منابع عظیم قرار گرفته‌ایم و به بازارهای متنوعی در سطح منطقه با شمار زیادی از همسایگان با جمعیت قابل توجه دسترسی داریم، یک فرصت عظیم و یک سیاست‌گذاری راهبردی به حساب می‌آید که می‌تواند طراز مدیریتی کشور ما بخصوص در حوزه صنعتی را ارتقا داده و سنک محکی برای رشد ظرفیت‌های ملی ما باشد.

ادامه دارد...

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول