اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

بعثت من و شما

رهبرانقلاب را دوست دارم چون هم فقیه است و هم عارف و اهل سلوک. آنهم سلوکی که با صبر و استقامت اجتماعی در راه قیام لله، منازلش طی می شود. اگر قیام خمینی در تاسیس انقلاب بود، قیام خامنه ای در تثبیت انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن مهدیان در یادداشتی نوشت: پرسید اگر ولی فقیه امروز ما، آیت الله خامنه ای نبود، بازهم امرش مطاع بود؟ گفتم حتما؛ اینکه روشن است. گفت یعنی همین مقدار هم محبت داشتید؟ گفتم لزوما نه؛ محبت امر دیگری است. ولی فقیه حکمش نافذ است به حکم عقل و شرع. اما محبت وجه دیگری است و مرتبط به شخص نه جایگاه.

رهبرانقلاب را دوست دارم چون هم فقیه است و هم عارف و اهل سلوک. آنهم سلوکی که با صبر و استقامت اجتماعی در راه قیام لله، منازلش طی می شود. اگر قیام خمینی در "تاسیس انقلاب" بود، قیام خامنه ای در "تثبیت انقلاب" است. تثبیت در هر امری، مشقت آورتر از تاسیس است. لذا رهبری امروز با رهبری سال 68 نیز متفاوت است. صبر و استقامت در این سالها او را ارتقای روحی بخشیده است. حکمرانی امروز او اگر حکمیانه و داهیانه است، ریشه در رشد سلوکی و معنوی او دارد. رشد جامعه امروز برآمده از رشد اوست و رشد او به رشد معنوی جامعه منتج می شود.

این بحث را با مفهوم بعثت دقیقتر می شود فهم کرد. حضرت آقا ذیل بحث بعثت نکته متفاوتی را از آنچه ما در کتب اعتقادی دیده ایم مطرح می کنند.

به تعبیر ایشان بعثت یعنی برانگیختگی. یکی برانگیختگی جامعه و یکی هم خود پیامبر. پیامبر در معراج چنان اوج می یابد که در "قاب قوسین او ادنی" در نزدیک ترین حالت به الله جل جلاله و ذات الوهیت قرار می گیرد. آنجا که فراترش براحدی میسر نیست.

آنگاه از این حرف یک نتیجه می گیرد و ان اینکه بعثت یعنی "حرکت کنی تا بتوانی حرکت دهی." همه درس بعثت اینجاست. چنین تعبیری از مفهوم نبوت و بعثت را در سخنان حضرت امام نیز می یابیم. امام ذیل آیه "فاستقم کما امرت" در سوره هود توضیح می دهند که آنچه پیامبر را پیر کرد، استقلامت در مسیر هدایت و رشد امت بود.

ما رهبری را دوست داریم چون رشد معنوی او را در راه رشد کمالی مردم وجدان می کنیم. اما پیام این محبت چیست؟ درس عید بعثت اینجاست.

هدایت در گفتن و نوشتن نیست. هدایت در منبر و خطابه نیست. این همه هست و اما این نیست. هدایت در حرکت کردن و حرکت دادن است. باید قیام کرد تا قیامت ساخت. باید هدایت شد تا هدایت کرد. هدایت تنها به حرف نیست. هدایت نفوذ کلام می خواهد و نفوذ کلام در محبت به هادی است و محبت به هادی در عمل اوست.

درس بعثت برای من و شماست. برای ما که ادعای کار فرهنگی و رسانه ای و انقلابی داریم. اگر دغدغه اصلاح داریم باید اصلاح شویم.

جوان انقلابی باید دوست داشتنی باشد به عملش، تا علمش نیز موثر افتد.
دعاکنیم در این روز عزیز برای یکدیگر...
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول