اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بهبود 55 بیمار مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از بهبودی و ترخیص 55 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

بهبود 55 بیمار مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان ظهر امروز در تشریح آخرین وضعیت بیماران مبتلا به ویرس کرونا در جنوب غرب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای ایجاد این بحران، به‌طور دقیق ۱۵ هزار و ۵۲۶ نفر با داشتن علائم تنفسی به مراکز درمانی این دانشکده مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه کننده، تعداد ۹۶۹ نفر نیاز به بستری داشتند.

وی با بیان اینکه ۸۵۲ نفر تا کنون با بهبود وضعیت خود، از بیمارستان ترخیض شده‌اند، گفت: موارد مثبت قطعی ابتلا به بیماری کرونا ۹۰ نفر بوده است که به تفکیک در آبادان ۳۵ نفر در آبادان، ۳۸ نفر در خرمشهر  و ۱۷ نفر در شادگان گرفتار این ویروس شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، تصریح کرد: تعداد قربانیان این ویروس نیز، نسبت به روز گذشته تغییری نداشته و آخرین آمار، ۹ متوفی بوده است.

سلمان‌زاده یادآور شد: خوشبختانه ۵۵ نفر از موارد قطعی ابتلا به این بیماری نیز با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: تمام مراکز بهداشتی و درمانی و تمام خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز مشخص شده با عنوان مراکز ۱۶ ساعته که در سه شهر آبادان، خرمشهر و شادگان ایجاد شده، آماده ارائه خدمات به همه شهروندان خواهند بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با ابراز نگرانی از وضعیت مبادی ورودی استان و منطقه، افزود: قرار است در خصوص موضوع راه آهن خرمشهر نشستی را با فرماندار خرمشهر برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری لازم صورت پذیرد تا بتوان بیشتر از سلامت منطقه محافظت کرد.

سلمان‌زاده با توضیح چگونگی نتیجه‌بخش بودن پایش ها این دانشکده، خاطرنشان کرد: ای بیماری یک مدت نهفته دارد و هر اقدامی که در زمنیه پایش ها و کنترل بازار و مبادی ورودی صورت گرفته است، در دو هفته آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

وی در پایان از عموم شهروندان خوست تا با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کرده و با تکمیل پرسشنامه متولیان عرصه بهداشت را از وضعیت سلامت خود آگاه سازند.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول