اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عید امسال در خانه می‌مانیم/کمک به مستمندان فراموش نشود

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک ایام نوروز به مردم استان، گفت: با توجه به شرایط خاص در کشور و شیوع ویروس کرونا ایام تعطیلات امسال را باید در خانه بمانیم و به سفر و یا دیدوبازدید خویشاوندان نرویم.

عید امسال در خانه می‌مانیم/کمک به مستمندان فراموش نشود

آیت‌الله علیرضا اسلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد ضمن تبریک ایام نوروز به مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به شرایط خاص در کشور و شیوع ویروس کرونا ایام تعطیلات امسال را باید در خانه بمانیم و به سفر و یا دیدوبازدید خویشاوندان نرویم.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتباطات باید در این ایام بسیار محدود شود و تبریکات سال جدید باید به صورت تلفنی و از طریق فضای مجازی انجام شود، افزود: فرزندان دست پدر و مادرشان را از دور بوسه بزنند.

سفر در این ایام سفر معصیت است

وی با بیان اینکه سفر کردن در ایام شیوع این ویروس منحوس در کشور به فتوای برخی از فقها سفر معصیت است، اضافه کرد: امیدواریم با کمک و یاری خداوند متعال و جدی گرفتن توصیه‌های پزشکان و مسؤولان از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

اسلامیان با بیان اینکه در این ایامی که ویروس کرونا سبب کسادی بازار شب عید شد، عده‌ای که روزمزد بودند ضرر و زیان بسیاری را متحمل شدند این افراد را نباید از یاد ببریم، عنوان کرد: امسال باید دستگیری از مستمندان و خانواده‌های آبرومند را بیشتر مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها باید به گونه‌ای باشد که رفت‌وآمد در اجتماع در پی نداشته باشد، اظهار داشت: در همین‌جا بر خود لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ جامعه پزشکی به‌خصوص پرستاران تقدیر و تشکر کنم.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه افرادی در این بحبوحه‌ شیوع ویروس کرونا در کشور دچار افراط و یا تفریط شده‌اند، بیان کرد: در این وضعیت شیوع بیماری علاوه بر اینکه دنبال دارو، درمان و رعایت توصیه‌های پزشکی باشیم، باید عوامل معنوی را نیز مدنظر قرار دهیم.

علم پزشکی و مسائل معنوی در کنارهم کارساز است

وی گفت: اثر و درمان تنها از سوی اراده خداوند متعال است و با توجه به تعلیمات دینی و حکم عقل دنبال دارو و توصیه‌های بهداشتی نیز باشیم.

اسلامیان با بیان اینکه عده‌ای تنها دنبال دارو و درمان هستند و به مسائل معنوی توجه ندارند، اضافه کرد: با تمام اهمیت و ارزشی که برای درمان‌های علمی و پزشکی قائل هستیم اما باید گفت که مسائل معنوی هم در امر درمان بسیار دخیل است.

وی با اشاره به اینکه اثر این درمان‌های دارویی هم با اراده خداوند است، افزود: استفاده از دارو و درمان پزشکی و توسل به باری تعالی و ائمه معصومین در مقابل یکدیگر نیستند بلکه در کنار هم هستند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما برای حرم‌ مطهر امام رضا(ع) و امام‌زادگان و مساجد ارزش زیادی قائل هستیم اما نباید اثرات علمی را نیز نادیده گرفت، گفت: در این فضاهای مذهبی به دلیل تجمع افراد آلودگی به شدت گسترش پیدا می‌کند بنابراین در حال حاضر صلاح بر این است که از این‌گونه تجمعات جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خود ائمه نیز برای درمان به پزشک مراجعه می‌کردند حتی در صورت نبود پزشک مسلمان پیش طبیب غیرمسلمان می‌رفتند، ادامه داد: در حال حاضر باید طبق دستورات پزشکان، متخصصان و مسؤولان بهداشتی عمل کنیم و از هر اقدامی که باعث گسترش این ویروس منحوس می‌شود جلوگیری کنیم و اثر را از خدا بخواهیم.

اسلامیان با بیان اینکه این روزها خواندن زیارت عاشورا و هدیه کردن ثواب آن به مادر امام زمان‌(ع) بسیار راه‌گشا خواهد بود، اظهار داشت: با توسل به حضرت مهدی(عج) از ایشان بخواهیم که این بلاها و گرفتاری‌ها را از سر ملت ما دور کنند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات عید نوروز هم به توصیه پزشکان و مسؤولان حضور در اماکن مقدسه به دلیل تجمع و گسترش ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست و فقهای دین نیز بر این موضوع صحه گذاشته‌اند، گفت: از مردم تقاضا داریم که در خانه‌هایشان بمانند تا بلکه در آینده‌ای نزدیک شر این بیماری از کشور کم شود.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول