اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل درباره شیوع کرونا در نوار در محاصره غزه ابراز نگرانی کرد

معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور «فرایند صلح خاورمیانه» ورود ویروس کرونا به غزه را به دلیل جمعیت زیاد این منطقه در محاصره رژیم صهیونیستی، نگران کننده توصیف کرد.

سازمان ملل درباره شیوع کرونا در نوار در محاصره غزه ابراز نگرانی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور «فرایند صلح خاورمیانه» هشدار داد،  ورود ویروس کرونا به نوار غزه  می‌تواند به دلیل جمعیت زیاد و سیستم بهداشتی محدود این منطقه در محاصره، ترسناک باشد.

وزارت بهداشت غزه شنبه شب (دیشب) از ورود ویروس کرونا به این منطقه و ابتلای دو فلسطینی خبر داد.

«جیمی مک گولدریک» معاون هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور «فرایند صلح خاورمیانه» در گفت‌وگویی که پایگاه خبری این سازمان منتشر کرد گفت: «ما نگران غزه هستیم و به دلیل محاصره طولانی مدت و محدودیت‌هایی که کار را دشوار می‌کند، منطقه‌ای پیچیده است».

مک گولدریک گسترش و تکثیر ویروس در نواز غزه با توجه به شلوغی این منطقه را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: سیستم بهداشت و درمان غزه دچار کمبود بودجه، منابع و دستگاه‌‌ها است.

نماینده سازمان ملل همچنین گفت که آنها با وزیر بهداشت فلسطین، سازمان بهداشت جهانی و سایر شرکای خود  برای کمک به غزه در تماس مستقیم هستند.

مک گولدریک ضمن تاکید بر پشتیبانی از غزه در شرایط کنونی تصریح کرد: «واضح است که منابع در شرایط دشواری قرار دارند و ما در تلاش هستیم تا از منابع مختلف پول جمع آوری کنیم تا بتوانیم حمایت گسترده‌تری را برای ارائه وسایل محافظ شخصی مانند ماسک و لباس‌های محافظ بخصوص برای کسانی که در خط مقدم هستند و خدمات پزشکی به مردم ارائه می‌دهند، فراهم کنیم».

وی افزود: «ما در اینجا به عنوان پاسخگویان بین المللی برای حمایت از مسئولان غزه به مدت ۹۰ روز طرحی را تدوین کرده‌ایم، اما ما به دنبال جنبه مادی این طرح هستیم تا مواد پزشکی، دستگاه‌ها و غیره را وارد کنیم».

نماینده سازمان ملل با بیان اینکه اخیرا نشستی را با برخی از حامیان مالی برای جلب حمایت مالی 7 میلیون دلاری برگزار کرده است، گفت: «این همان چیزی است که ما برای نیازهای فوری 60 روز آینده نیاز داریم و ممکن است در صورت افزایش تعداد موارد مبتلا، میزان نیاز هم تغییر کند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول