اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هراس صهیونیست‌ها از مقاومت فلسطینی‌ها در سایه شیوع کرونا

صهیونیست‌ها از عواقب ادامه محاصره غزه و کرانه باختری در سایه شیوع کرونا در این مناطق و تشدید مقاومت فلسطینی‌ها هراس دارند.

هراس صهیونیست‌ها از مقاومت فلسطینی‌ها در سایه شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» درباره پیامدهای ادامه محاصره سرزمین‌های فلسطینی به عنوان یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی برای پیشگیری از شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

«ایتمار آچنر» و «الیور لیوی» دو روزنامه نگار سیاسی رژیم صهیونیستی در این گزارش گفتند: «این روزها ارتش اسرائیل در حال بررسی این احتمال است که به منظور ممانعت از گسترش ویروس کرونا همه اراضی فلسطینی کاملا محاصره شوند که در این حالت فلسطینی‌ها دچار کمبود مواد غذایی و پزشکی می‌شوند».

این دو خبرنگار به نقل از «شارون بیتون» رئیس حوزه امور مدنی دفتر هماهنگی امور مناطق فلسطینی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آوردند:«با وجود اینکه به توصیه رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل  تل آویو با فلسطینی‌ها برای مبارزه با کرونا این بیماری فرامرزی همکاری می‌کند، اما برخی اقدامات یکجانبه تحریک کننده است». 

این مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که اوضاع در کرانه باختری پیچیده‌تر از غزه است، زیرا در آنجا فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در مناطق جغرافیایی نزدیک به هم هستند و از مسیرها و خیابان‌های مشترکی استفاده می‌کنند و برخی اوقات از مغازه‌هایی مشترک خرید می‌کنند.

در گزارش یدیعوت آحارونوت آمده است:« ارتش اسرائیل برای وقوع هر گونه سناریوی وحشت نامطلوبی برنامه ریزی می‌کند که می‌تواند تنش و درگیری با فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه در زمان شیوع کرونا باشد».

بر اساس این گزارش به رغم همکاری موجود میان مقامات اسرائیل و فلسطین برای آماده کردن زیرساخت های لازم انجام معاینات برای افراد مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا، سناریوی جنگ در محافل نظامی موردبررسی قرار گرفته است.

به گفته دو خبرنگار صهیونیست مقامات این رژیم وضعیت کرونا در کرانه باختری را از نزدیک زیر نظر دارند به خصوص که شهر بیت لحم با حضور 40 مبتلا در آنجا کانون شیوع ویروس است و بیماران دیگری هم در شهرهای طولکرم،اریحا و رام الله هستند.

این دو خبرنگار افزودند:« اگر اسرائیل نخواهد اجازه ورود امکانات پزشکی و بهداشتی لازم به نوار غزه را برای اجتناب از شیوع ویروس در این منطقه بدهد ویروس در آنجا نیز گسترش یافته و فاجعه بار شدن اوضاع این منطقه محاصره شده بر اسرائیل نیز پیامد سنگینی دارد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول