اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورود 24 هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در دومین روز از بهار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در دومین روز از سال جدید 23 هزار و 930 خودرو وارد استان شده است.

ورود 24 هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در دومین روز از بهار

اروجعلی علیزاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در دومین روز از سال جدید 23 هزار و 930 خودرو وارد استان شده است، اظهار داشت: تعداد خودروهای خروجی از مبادی آذربایجان شرقی در همین روز، 21 هزار و 648 مورد می باشد.

وی در مورد پر ترددترین محورهای استان در دومین روز از فصل بهار گفت: همانند روزهای گدشته همچنان محور میاندوآب- ملکان با 7 هزار و 867 مورد تردد با فاصله قابل توجهی از سایر جاده‌ها، پر ترددترین محور آذربایجان‌شرقی در روز گذشته بوده است.

علیزاده تاکید کرد: محورهای آزاد راه تبریز- زنجان با 3 هزار و 986 تردد، مشکین شهر- اهر با 3 هزار و 231 مورد، ارومیه – تبریز با 2 هزار و 60 تردد و ایواغلی- مرند با یک هزار و 632 مورد عبور و مرور، روز پر ترددی را تجربه کرده‌اند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، آمار کلی تردد در جاده‌های استان را در روز 2 وروردین 313 هزار و 41 خودرو اعلام و اضافه کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل 727 هزار و 939 مورد ثبت شده که نشان از کاهش 57 درصدی مجموعه ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان طی امسال نسبت به سال قبل دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سال مسافرت‌ها و تردد در جاده‌ها از 25 اسفند آغاز می‌شود گفت: مجموعه ورودی‌های آذربایجان‌شرقی از 25 اسفند تا 2 فروردین، 224 هزار و 961 مورد بوده و در مقابل 200 هزار و 796 خودرو از مبادی استان خارج شده‌اند.

علیزاده عنوان کرد: کل ترددهای ثبت شده در جاده‌های استان در مدت یاد شده نیز رقمی معادل 2 میلیون و 943 هزار و 410 بوده و در مقایسه با رقم ترددهای 25 تا 2 فروردین سال قبل که معادل 5 میلیون و 410 هزار و 449 مورد ثبت شده تفاوت 46 درصدی را نشان می‌دهد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/60014/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول