اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منبع عراقی: خروج نظامیان آمریکایی از الانبار صحت ندارد و تعدادشان بیشتر شده است

یک منبع امنیتی عراقی ضمن تکذیب خروج نظامیان تروریست آمریکا از غرب این کشور گفت، اخیرا بر تعداد این عناصر در عراق افزوده شده است.

منبع عراقی: خروج نظامیان آمریکایی از الانبار صحت ندارد و تعدادشان بیشتر شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق، هر گونه خروج نظامیان تروریست آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در این استان را تکذیب کرد.

این منبع امنیتی عراقی به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکا همه نیروهای خود را در مناطق مختلف الانبار واقع در غرب عراق حفظ کرده است.

وی تصریح کرد، اخباری که درباره تخلیه یا خروج نیروهای آمریکایی از مناطق غربی عراق به خاطر شیوع ویروس کرونا شنیده می‌شود، به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی در عین حال گفت که آمریکا «اخیرا به خاطر انگیزه‌های نامعلوم، تعداد نیروهای خود را افزایش داده است و نیروهای آمریکایی، به شدت در پایگاههای خود، محتاط هستند».

این منبع با بیان اینکه پروازهای شناسایی آمریکا اخیرا بر فراز پایگاههای خود در استان الانبار افزایش یافته است، خاطر نشان کرد، نیروهای آمریکایی از مناطق غربی عراق به ویژه پایگاه هوایی عین الاسد، به هیچ وجه خارج نشده‌اند.

در همین ارتباط، «قصی الانباری» فرمانده سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در استان الانبار نسبت به تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا در این استان هشدار داد.

الانباری گفت که «نیروهای آمریکایی، از پایگاههای نظامی در الانبار عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلکه با اعزام لشکر 101 هوابرد، در حال افزایش نیروهای خود هستند».

وی بر این باور است که نیروهای آمریکایی با انتشار اخبار کذب مبنی بر خروج از پایگاه‌های الانبار به خاطر شیوع ویروس کرونا، قصد دارند الحشد الشعبی را از این استان بیرون براند.

این در حالی است که رسانه‌ها پنجشنبه گذشته خبر دادند که آمریکا و انگلیس از بیم کرونا، بخشی از نیروهای خود را در عراق، خارج کرده است.

 وزارت دفاع انگلیس هم مدعی شد که این کشور قصد دارد در اقدامی پیشگیرانه نسبت به شیوع ویروس کرونای جدید،  400 نظامی خود را از عراق  خارج کند.

برخی نیروهای نظامی انگلیس در پایگاه «التاجی» در عراق مستقر هستند. این پایگاه  چهارشنبه ۲۱ و شنبه ۲۴ اسفند هدف اصابت چند راکت قرار گرفت. در حمله اول حداقل 10 موشک کاتیوشا و در حمله دوم بیش از بیست موشک کاتیوشا به این پایگاه شلیک شد. در جریان این حملات یک نظامی انگلیسی و دو آمریکایی کشته شدند. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/


 
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول