اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهمیه‌های آذربایجان‌شرقی در المپیک توکیو

آذربایجان‌شرقی در المپیک 2020 توکیو 3 سهمیه قطعی دارد.

سهمیه‌های آذربایجان‌شرقی در المپیک توکیو

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، المپیک 2020 در شهر توکیو ژاپن برگزار می‌شود و ایران در 2 ر‌شته تیمی والیبال و بسکتبال در مسابقات انتخابی موفق به صعود به المپیک شده است و در تعدادی از رشته‌ها نیز سهمیه انفرادی کسب و مسابقات انتخابی در بعضی رشته‌ها‌ هنوز به اتمام نرسیده است.

آذربایجان‌شرقی تا به این لحظه 3 سهمیه قطعی در ‌بزرگترین رویداد ورزشی جهان کسب کرده است. میرهاشم حسینی در تکواندو، میلاد وزیری در تیراندازی با کمان و پرویز هادی در کشتی آزاد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در المپیک هستند.

میرهاشم حسینی و میلاد وزیری سهمیه مستقیم مسابقات را کسب کرده‌اند اما وضعیت کشتی متفاوت از این رشته‌هاست و سهمیه سنگین وزن در کشتی توسط یدالله محبی کسب شده است، اما طبق روال سرمربی تیم ملی باید کشتی‌گیر المپیکی ایران را مشخص کند و با توجه به اینکه پرویز هادی در حال حاضر تنها عنوان‌دار جهانی ایران در سنگین وزن است، این سهمیه به وی تعلق پیدا می‌کند.

فراموش نکنیم 2 بار هم قبلا نسبت به پرویز هادی اجحاف گردیده و وی در المپیک لندن سهمیه ایران را کسب کرده بود، اما کمیل قاسمی را به این المپیک روانه کردند و برای المپیک ریو نیز قرار بود در یک کشتی انتخابی برنده مشخص شود که پرویز هادی برابر کمیل به برتری دست یافت، اما بعد عنوان شد هر کشتی‌گیری که 2 بار برنده شود المپیکی می‌شود و‌ پرویز که در چند ماه پیش از مسابقه انتخابی در مسابقات زیادی حضور داشته به علت خستگی 2 کشتی بعدی را واگذار کرد.

با این حساب می‌توان گفت، کشتی ایران یک حضور در المپیک به پرویز هادی بدهکار است و در شرایط سنی هادی، شاید این آخرین حضور المپیکی وی باشد، ضمن اینکه یدالله محبی تجربه لازم در مسابقات جهانی را هم ندارد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول