اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

قرنطینه خانگی فرصت بهره‌مندی از ماه رحمت/مسؤولیت شرعی برای رفع یک بلا

امام جمعه شهر کیان گفت: با درخانه ماندن در ایام نوروز و استفاده معنوی از ایام شعبان به شکست ویروس کرونا کمک کنیم.

قرنطینه خانگی فرصت بهره‌مندی از ماه رحمت/مسؤولیت شرعی برای رفع یک بلا

حجت الاسلام مهدی خدابنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ما با یک بلیّه عمومی و جهانی مواجهیم و آن ویروس منحوس کرونا است که ایجاب می‌کند بر اساس دستورالعمل‌های مراجع تقلید مخصوصا مقام معظم رهبری و مسؤولان بهداشت و درمان کشور، با رعایت یک سری نکات به قطع زنجیره این ویروس کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید زمان‌شناس باشیم، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند "کسی که آگاه به زمان باشد، مشکلات بر او چیره نشده و گرفتاری‌ها او را گمراه نمی‌کنند." با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا با ایام تعطیلات نوروز، دید و بازدید و سنت‌های دیرینه ایرانی‌ها مواجه شده است، امسال باید تعطیلاتی متفاوت از سال‌های قبل داشت باشیم.

به خطر انداختن سلامت دیگران مسؤولیت شرعی و ملی دارد

امام جمعه شهر کیان افزود: لازمه قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس، ترک دید و بازدید و مسافرت و گردش در این ایام است، تبریک سال نو را می‌توان از طریق پیامک و تماس انجام داد و چون این یک بلیه عام است، همه توجیه هستند و این دید و بازدید نرفتن را پذیرفته و ناراحت نمی‌شوند.

خدابنده با اشاره به رعایت بهداشت بیان کرد: رعایت بهداشت در اسلام و کلام پیامبران و ائمه(ع) وجود داشته لذا باید در این ایام بهداشت را بیشتر و بهتر رعایت کنیم، دائم دست‌ها و صورت را بشوییم و از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنیم تا با دور بودن از این ویروس، مانع ابتلای دیگران نیز بشویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما با سفر و دید و بازدیدمان موجب انتقال ویروس به دیگران و ابتلای آنها شویم، سلامتی دیگران را به خطر انداخته‌ایم و این مسئولیت شرعی، ملی و اخروی دارد.

امام جمعه شهر کیان تصریح کرد: با رعایت توصیه‌های مقام مسؤول، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم برای مبارزه با ویروس شبانه‌روز تلاش می‌کنند، حداقل خودمان مبتلا به ویروس نمی‌شویم و کسی را هم مبتلا نمی‌کنیم.

شعبان ماه رحمت الهی است/ فرصت را از دست ندهیم

خدابنده با اشاره به فرارسیدن اعیاد شعبانیه در ایام نوروز ادامه داد: ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) در پیش است و ایام پیش رو بهترین فرصت برای عبادت است.

وی افزود: شعبه‌های رحمت الهی در ماه شعبان از آسمان به زمین آویزان است و ما باید از این شعبه‌های رحمت و ریسمان‌های نجات‌بخش استفاده کنیم و وقت خود را صرف دعا و مناجات کنیم.

امام جمعه شهر کیان گفت: ما انسان‌ها در حدی ضعیف هستیم که این ویروس ریز که قابل دیدن با چشم نیست، نه یک کشور بلکه جهانی را فلج کرده است لذا باید منیّت و غرور را کنار گذاشت و به سمت خدا برویم که ایام نوروز و اعیاد شعبانیه بهترین فرصت برای این کار است.

خدابنده اضافه کرد: در این ایام بیشتر به اعضای خانواده برسیم، مطالعه کنیم تا با گذر زمان، در خانه ماندن و توسل به حضرت محمد مصطفی(ص) و ائمه اطهار(ع) این ویروس منحوس را شکست دهیم.
انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول