اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جهش تولید در اقتصاد با کاهش وابستگی محقق می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: جهش تولید در اقتصاد با افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات محقق می‌شود.

جهش تولید در اقتصاد با کاهش وابستگی محقق می‌شود

علی رسولیان در گفت‌و گو‌ با خبرنگار فارس مشهد، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: خراسان رضوی تاکنون در حوزه تولید رشد خوبی داشته و با توجه به شعار امسال  قرار است جهش تولید داشته باشیم که در اولین جلسه اقتصادی استان برنامه ریزی جدی برای این مهم صورت می‌گیرد و تا پایان فروردین محورهای شعار سال را در استان برنامه‌‌ریزی و عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت موجود بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در حال حاضر تمام توجهات در استان بر روی کنترل این بیماری است و تمرکز بر روی سلامت بیشتر است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: جهش تولید با توجه به تولید و کاهش وابستگی محقق می‌شود و برای رسیدن به این جهش باید بر روی محصولات وارداتی تمرکز کنیم.

 رسولیان با اشاره به اهمیت توجه به صادرات، اظهار کرد: حمایت از تولید صادراتی از دیگر عوامل اثرگذار در مسیر رسیدن به جهش تولید خواهد بود. این موضوع خود به گسترش بازارهای هدف نیاز دارد که باید برای دست یابی به آن برنامه ریزی کرد و در تمامی دستگاه‌ها فعال شد.

وی توجه به تولیداتی که رقیب خارجی دارند را از دیگر نکاتی برشمرد که در جهت جهش تولید باید بر روی آن تمرکز کرد و افزود: ما باید در سال ۹۹ برای رسیدن به جهش تولید ابتدا سعی کنیم کالاهای مورد نیازمان‌ را در داخل تولید کنیم تا وابستگی به واردات را به صفر برسانیم، همچنین باید علاوه بر تامین مایحتاج داخل، کالاهای صادراتی را که رقیب خارجی دارند با بهترین کیفیت تولید و صادر کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال و رسیدن به جهش تولید باید بتوانیم تولیداتی که وابسته به محصول وارداتی هستند و تولیداتی که رقیب خارجی دارند را داخلی‌سازی کنیم که نهاده‌های دامی و صنایع پالایشگاهی از جمله این تولیدات هستند که برای این مهم در دستور کار قرار خواهند گرفت.

رسولیان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: نخستین موضوعی که باید در این مسیر به آن توجه کرد، رفع واقعی موانع تولید است. همانطور که در سال‌های پیش نیز مطرح بوده، در مسیر تولید موانع مختلفی وجود دارد که برای ثبت جهش تولید باید به شکل واقعی آنها را برطرف کرد و خوشبختانه ما در سال گذشته بر اساس فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در استان فعالیت‌های خوبی انجام دادیم که یکی از مهمترین آنها، ایجاد مثلث توسعه اقتصادی در استان بود.

وی بهبود محیط کسب و کار را دومین عامل برای جهش تولید خواند و ادامه داد: با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی و انعقاد تفاهم‌نامه با معین های اقتصادی، این فضا به شکل گسترده‌ای در استان بهبود یافت.

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت ارزشیابی اتفاقات سال گذشته برای کمک به برنامه‌ریزی در سال جدید، به فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تا اسفندماه سال ۹۸ با  ۱۸۶ معین اقتصادی  تفاهم نامه به امضا رسید و ۱۸۹۶ پروژه تعریف و خوشبختانه منجر به ایجاد ۷۳۵۳ فرصت شغل شد.

رسولیان با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری معین‌های اقتصادی عدد خوبی است که در مجموع نشان از بهبود وضعیت اشتغال استان دارد، تصریح کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته اشتعال‌زایی در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری  و 25 درصد شغل های کشور در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول