اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استدلالی بر نامگذاری سال جهش تولید توسط مقام رهبری

در عرصه تولید کالا تازمانی که کارها طبق روال عادی است، بحث رونق مطرح است، اما با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، تولیدکننده باید جهش کند و از ظرفیت‌های پنهان جهت رشد تصاعدی تولید بهره بگیرد.

استدلالی بر نامگذاری  سال جهش تولید توسط مقام رهبری

خبرگزاری فارس مازندران؛ سرویس سیاسی ـ دکتر صادقعلی رنجبر| نامگذاری سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری، علاوه بر هوشمندی ایشان ک تثبیت استراتژی استقلال اقتصادی، دارای بار مفهومی فراوان و مستلزم عمق‌نگری است، و گرنه خیلی زود گرفتار چرخه تکرار در گفتار بی‌کردار می‌شود! 

در نظام آموزشی، به کسانی که در یک سال دو یا سه پایه تحصیلی را طی می‌کنند، می‌گویند؛ جهشی زده‌اند! در نظام محاسبات، رشد هندسی را که تصاعدی است، جهشی می‌گویند! در دو و میدانی، به پرش پس از دور خیز دونده و پرنده، جهش اطلاق می‌شود!

در عرصه تولید کالا نیز تازمانی که کارها طبق روال عادی است، بحث رونق مطرح است، اما با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، یکنواختی گذشته پاسخگوی شرایط جدید نیست، پس تولید کننده باید جهش کند و از ظرفیت‌های پنهان جهت رشد تصاعدی تولید بهره بگیرد. 

برای چنین اتفاق مبارکی، باید با تغییر ساز و کارها، اصلاحات اساسی در قانون و اجرا ایجاد کرد تا تولیدکننده بتواند لذت دو و پرش بدون مانع را تجربه کند، بنابراین بانک‌ها در واگذاری تسهیلات و ایجاد اعتبارات و نیز در چگونگی دریافت اقساط و سیاست‌گذاری درباره دیرکردها، مالیاتی‌ها تغییر مبانی محاسبه و درگیر کردن اقلام جدید هزینه کردها و تورم‌ها و اتفاقات غیرمترقبه‌ای چون کرونا و غیره.

 بیمه با افزایش پوشش و کاهش حق‌السهم بیمه‌ای در حوزه تولید و ایجاد آپشن‌های حمایتی جدید و گمرک با تغییر اساسی رویکردها و ایجاد محدودیت برای واردات بی رویه و تسهیلات برای صادرات تولیدات داخلی و نیز واردات مواد اولیه و یا زیرساختی تولید داخلی می‌توانند به یاری تولیدکنندگان بشتابند و تولید را از مهجوریت امروز به درآورند.

 البته سازمان‌های بسیار بیشتری باید به داد تولید برسند و قطعا دستگاه‌های فرهنگ‌ساز چون رسانه ملی و نظام‌های آموزشی و فرهنگی می‌توانند در زمینه مصرف، الگوسازی کرده و تغییر ذائقه عمومی را به نفع تولید داخلی رقم زنند.

تئوری‌ها و قانونگذاری‌ها زمانی ارزش دارند که از لابلای نظرسنجی از تولیدکنندگان احصاء و تدوین شده باشند.

 بازرسان و نهادهای نظارتی درون سیستمی و برون سیستمی، ایفاگر کلیدی ترین نقش‌ها در حمایت از تولید داخلی‌اند و لازمه‌اش مقابله با مافیاها و باندهایی است که آمالشان، جان نگرفتن تولید و اقتصاد مقاومتی و رونق مجدد افتصاد وارداتی در شرایط تحریم و تحمیل اقتصاد سیاه بر اقتصاد ملی است!

اهتمام اصلی ستادهای عالی باید در ممانعت از فرصت سوزی‌ها و زمینه چینی برای فرصت سازی‌ها مصروف شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول