اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

356 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان زنجان بستری شده‌اند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عمده نگرانی موجود را شیوع فراگیر بیماری کووید 19 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 356 بیمار در استان زنجان بستری هستند که بیانگر پر نشدن تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای کروناویروس است.

356 بیمار مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی استان زنجان بستری شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاج‌کی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر تلاش برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم اظهار کرد: به نظر کمبودی در مورد این اقلام وجود ندارد، چرا که فاکتورهای صادر شده برای داروخانه‌ها برگشت خورده که دلیل آن وجود این اقلام در داروخانه‌ها بوده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به توزیع دستکش در سطح داروخانه‌ها طی چند روز گذشته اشاره و تصریح کرد: بر اساس قانون داروخانه‌ها در روزهای تعطیل نباید دایر باشند، ولی در این روزها به دلیل شرایط اجازه فعالیت دارند.

وی تعداد داروخانه‌های فعال در سطح شهر زنجان را علاوه بر داروخانه‌های شبانه‌روزی، 15 واحد اعلام کرد و گفت: امروز در داروخانه‌های فعال ماسک توزیع شده است تا در دسترس مردم قرار گیرد، اگر چه ما همچنان اعتقاد به ماندن در خانه برای قطع زنجیره انسانی شیوع این ویروس داریم.

تاج‌کی ادامه روند بیماری کووید 19 را بستگی به رفتار مردم دانست و ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که اگر مردم رعایت نکات بهداشتی را در آینده بکنند، پیک این بیماری در زنجان که هفته گذشته بوده، در آینده فروکش کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به فراگیر بودن بیماری کووید 19 در جهان اشاره کرد و گفت: فرضیه بیولوژیک بودن یا نبودن این ویروس نیازمند مطالعات همه جانبه است که در آینده پاسخ داده خواهد شد.

وی عمده نگرانی موجود را شیوع فراگیر بیماری کووید 19 عنوان و تاکید کرد: در حال حاضر 356 بیمار در استان زنجان بستری هستند که بیانگر پر نشدن تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای کروناویروس است.

تاج‌کی ادامه داد: اگر روند شیوع بیماری کووید 19 طوری باشد که شیوع آن شیب تند بگیرد، توان پاسخگویی به نیازهای بیماران از کنترل خارج می‌شود و آن وقت است که نگرانی به وجود خواهد آمد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از همه‌گیری بیماری در سطح وسیع پیش‌بینی شده است، افزود: ایجاد    نقاهتگاه در این راستا و برای کاستن از بار بیمارستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه دایر کردن نقاهتگاه بر اساس پروتکل‌های تعریف شده انجام می‌شود، گفت: حضور یک پرستار به ازای هر 50 بیمار، اکسیژن درمانی، اقدامات حفاظتی، ارائه دارو و سایر امکانات مورد نیاز از جمله پیش‌بینی‌های نقاهتگاه‌ها است.

تاج‌کی تاکید کرد: بیمارانی که پس از ترخیص از بیمارستان به دلایلی نمی‌توانند در محیط زندگی خود حضور یابند، تحت نظارت پزشک دوره نقاهت خود را در نقاهتگاه‌ها طی می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر پیش‌بینی داروخانه‌های خاص از جمله رجایی، 5 شهریور و هلال احمر برای ارائه داروی بیماران خاص گفت: تا آنجایی که من گزارش گرفتم کمبودی در داروهای بیماران خاص وجود ندارئد از طرف دیگر داروهای بیماران کرونایی هم تامین و در بین مراکز درمانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول