اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

علت جاری شدن سیل به سمت کنگان مشخص شد

فرماندار کنگان مشکلات اساسی در خصوص بحران‌های بوجود آمده اخیر (سیل شهرستان) عمدتا ناشی از دست کاری انسان در طبیعت دانست

علت جاری شدن سیل به سمت کنگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، سیدعلی پاکنژاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و  فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنگان، اظهار داشت: بارندگی بی‌سابقه به میزان 102 میلی متری در کمتر از یک ساعت در شهرستان کنگان  را شاهد بودیم که خساراتی به تأسیسات زیربنایی وارد کرد اما خوشبختانه با آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان (به خصوص دستگاه های خدماتی و امدادی) و نیروهای داوطلب مردمی (هلال احمر و گروه های جهادی سپاه) اکنون شرایط به روال عادی برگشته است.

فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر مستندسازی اقدامات صورت گرفته خواستار انعکاس آن به شهروندان شدند.

وی مشکلات اساسی در خصوص بحران‌های بوجود آمده اخیر (سیل شهرستان) عمدتا ناشی از دست کاری انسان در طبیعت دانست و ادامه داد: عده‌ای سودجو با دست کاری حوضه آبریز شهرستان در بالادست و تجمیع آبراهه‌های فصلی در سنوات گذشته باعث جاری شدن حجم زیادی آب به سمت آبراهه‌های شدند که توان عبور این میزان دبی آب نداشتند و در همین راستا منابع طبیعی و منابع آب و سایر دستگاه‌های مرتبط باید به صورت جدی و به قید فوریت با هماهنگی مقام محترم قضایی اقدامات قانونی در خصوص را در دستور کار قرار دهند.


پاک نژاد عنوان کرد: مسیر مواصلاتی کنگان - عسلویه حد فاصله شهر سیراف - پرک با عنایت به دست کاری‌های صورت گرفته در بالادست در هنگام بارندگی مسدود می‌گردد که این امر اهتمام ویژه دستگاههای مرتبط برای حل این معضل و جلوگیری از تکرار آن را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان کنگان اظهار داشت: در راستای کاهش مخاطرات و مدیریت ریسک و جبران خسارات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ضمن برآورد آسیب های وارده به بخش کشاورزی و دام پروری ( جهت جبران خسارت واحدهای دارای بیمه نامه) موضوع بیمه نمودن محصولات کشاورزی و دامی را به اطلاع کلیه کشاورزان و دامداران شهرستان برساند.

وی بیان کرد: با عنایت به آسیب‌های وارده به تعدادی از منازل روستایی، دهیاران روستاها ضمن شناسایی واحدهای آسیب دیده نسبت به معرفی آنان به دستگاه‌های خدماتی و امدادی و حمایتی اقدام نمایند.
پاک نژاد گفت: نظر به موقعیت توپوگرافی محل احداث بیمارستان امام خمینی(ره) و عدم پیش بینی‌های لازم در زمان طراحی و احداث جهت دفع آب‌های سطحی درون مجموعه لازم است دانشگاه علوم پزشکی استان به قید فوریت موضوع طراحی و احداث سیستم دفع آب‌های سطحی و همچنین ایمن سازی تاسیسات برق و مکانیک این بیمارستان در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات در بحث راه های شهرستان کنگان مربوط به بخش سیراف است، تصریح کرد: استقرار راهدار خانه در سیراف ضروری است و باید امکانات اداره راه و شهرسازی آنجا متمرکز شود.

فرماندار شهرستان کنگان خواستار متمرکز شدن امکانات مدیریت بحران در یک مکان شد و افزود: ادارات به ویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه ریزی لازم جهت‌ تقویت ادوات لازم در هنگام حوادث احتمالی  را در دستور کار قرار دهند.

وی در پایان از رایزنی برای افزایش سهمیه آب شرب کنگان از خط کوثر خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول