اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شیرزنی که مردانه می‌جنگد/ از بدرقه فرزند در جبهه مقاومت، تا مقابله با کرونا + فیلم و تصاویر

حکایت، حکایت شیرزنی است که ایثار را معنای دوباره کرده است؛ وقتی که می‌گویم شما قهرمان هستید؛ این مادر شهید خودش را قهرمان نمی‌داند و انجام این اعمال خیرخواهانه را مدیون کمک‌های مردم و دوستان و مسؤولان خیراندیش به ویژه دعای شهدا و پسر شهیدش می‌داند.

شیرزنی که مردانه می‌جنگد/ از بدرقه فرزند در جبهه مقاومت، تا مقابله با کرونا + فیلم و تصاویر

خبرگزاری فارس، مازندران - زری طاهری پرکوهی. از قدیم گفته‌اند، فرشته‌ها را تنها در آسمان می‌توان یافت، ولی این روزها بر روی زمین فرشتگانی داریم که فقط بال پرواز ندارند‌، این افراد ظاهری شبیه به انسان ولی روحی بلند و آسمانی دارند.

در شرایط سخت، وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی ما شاهد اعمال کسانی هستیم که از همه وجودشان مایه می‌گذارند، این در حالیست که این افراد اقلیت را تشکیل داده ولی هوای اکثریت را دارند.

استان مازندران و یا همان دیار علویان با سابقه دیرینه در دین‌داری و همچنین جان‌فشانی دلاوردانش در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهدای هزاران شهید و رزمنده جان برکف، جانبازان و آزادگان بسیار، ثابت کرد که در خط اول جهاد با استکبار با حمایت از دین اسلام قرار دارد.

 جوانان و سربازان مازندرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی که پرچمش بر پایه دین مبین اسلام برافراشته شد، دست از جهاد برنداشته و همواره با حضور در مرزهای داخل و خارج کشور در مقابل دشمنان اسلام ایستادند تا از جان و مال و ناموس هم‌وطنان دفاع کنند‌.

تاریخ این کشور گواه می‌دهد که شمالی‌ترین استان در این کشور همواره در کوتاه کردن دست دشمنان این مرز و بوم پیشگام بوده و هست، قلب مردم مازندران برای هم‌وطنان داخل و خارج از کشور می‌تپد.

در تاریخ استان مازندران همواره افراد بزرگی با ایثارگری رهبری عده‌ای را بر عهده داشتند و با جان‌فشانی و گذشتن از اموال امنیت و آرامش را به ارمغان آوردند، در چند سال اخیر هم شاهد ایثارگری‌های زیادی بودیم.

*‌شیوع ویروس کرونا و وقایع جدید پس از آن 

شیوع ویروس ناشناخته کرونا در کشور و در استان مازندران، و پس از آن اثبات این موضوع که تنها راه مقابله با این ویروس پیشگیری بوده و توجه به این نکته که متأسفانه ابزارهای پیشگیری نظیر ماسک و دستکش، توسط عده‌ای از افراد طماع احتکار شده و یا به قیمت گزاف در بازار عرضه می‌شود، نگاهمان را به سوی قهرمان یا همان فرشته زمینی معطوف کرد. 

بد نیست برویم به سراغ اصل مطلب، البته که هر چه از دلاوری‌های مردمان سرزمین‌مان بگوییم باز هم کم است، ولی این بار در خبرگزاری فارس مازندران ساز قلم را برای شیرزنی کوک کردیم، که از مردانگی کم که ندارد هیچ، قدم‌هایی فراتر از گام‌های مردان بزرگ برداشته است.

* قهرمان/ مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر

"عقیله ملازاده" بانوی ساروی که نیم قرن از عمرش می‌گذرد، یکی از قهرمانانی است که امروز در استان کمتر کسی وجود دارد که وصف خوبی‌هایش را نشنیده باشد، آن هم نه اینکه به دنبال شهرت بوده بلکه سفره  پر برکتش را آن‌چنان پهن کرد که همه لقمه‌ای از آن برداشتند، چه نیازمندان و چه افراد غنی که در اعمال خیر سهیم شدند.

 امروز چهارمین سالروز اعزام فرزندش شهید محمود رادمهر یکی از ۱۳ شهید مدافع حرم در خان‌طومان در سوریه هست...

این مادر شهید ضمن شرح حال اولیه از زندگی شخصی خود شروع به صحبت کرد؛ پس از شهادت پسرش در خان‌طومان طی مشورت با دوستان و آشنایان و خانواده مابقی شهدای جوان خان‌طومان تصمیم گرفتند با جمعی از بانوان در یک روز گردان تشکیل بدهند.

*شهادت محمود و ایجاد انگیزه برای حضور در جبهه مقاومت

این کار را به این صورت ترتیب می‌دهد که به یاد روزهای جنگ با عراق در پشت جبهه‌های نبرد و حضور زنان افتاده و به خودش یادآور می‌شود که امروز هم‌ جنگ تمام نشده و دلاورردانی همچون شهید رادمهر نیازمند حمایت شیرزنان این سرزمین هستند، این اقدام برای مادری که پسر جوانش را در راه اسلام داده بسیار گواراست...

در هر شهر از استان مازندران یک گردان تشکیل داده شد، در نهایت ۲۴ گردان با نام لشکر مردمی حضرت زینب (س) توسط عقیله ملازاده با هدف حمایت از رزمندگان و تقویت روحیه آن‌ها شکل داده شد.

 

* جزییات تشکیل لشکر مردمی حضرت زینب (س)

در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ لشکر مردمی حضرت زینب تشکیل و شروع به کار کرد تا زمانی که افراد در مکان‌های مختلف نیاز به کمک داشتند و یا دچار آسیب‌های مالی و جانی شدند این لشکر مردمی بانوان، آماده پشتیبانی باشد.

از نظر خانم ملازاده زنان می‌توانند نیروی قدرتمندی در جبهه مقاومت باشند و از بسیاری از اعمال موجود در جامعه حمایت کنند، این لشکر برای خودش ارکان لشکری شورای هماهنگی راهبردی داشته و بطور مستقیم توسط فرماندهان و گردان‌ها در سطح شهرهای مختلف هدایت می‌شود‌.

در این راستا تلاش‌های فراوانی توسط خانم ملازاده و دوستانش انجام شد برای توجیه هر گردان شهر به شهر از ساعت پنج صبح تا آخر شب راهی شهرهای متخلف شده و طبق برنامه‌ریزی اقدامات انجام می‌شد.

به این صورت که کمک‌های نقدی و غیرنقدی با پیشگامی خانواده شهدا جمع‌آوری شده و با برنامه‌ریزی به دست افرادی که نیاز به کمک دارند می‌رسد، همچنین دو تیپ ویژه  حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت رقیه(ع) تشکیل داده شد تا کودکان زیر ۱۲ سال عضوگیری شوند که این کار توسط لسیج یا لشکر انجام می‌شود.


خانم ملازاده همچنین با هدف تحقق فرموده مقام رهبری در مورد نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده گردان کودکان زیر ۱۲ سال را تشکیل داد که نشان از ولایت‌مداری این بانو و همراهانش دارد در این خصوص دفترچه‌های ۲۵ ساله برای این افراد صادر شد.

* زنان و کودکانی که امروز در خط اول مقاومت قرار دارند

مسؤول لشکر مردمی حضرت زینب در مازندران عقیده دارد، جبهه مقاومت، فقط به میدان جنگ‌ اطلاق نمی‌شود، در یک کشور خارجی تشکیل نمی‌شود، جبهه مقاومت یعنی تک تک ما ایرانی‌ها در خانه، شهر، استان و کشوری که زندگی می‌کنیم بتوانیم با تمام نیرو از یکدیگر و رزمندگان اسلام، سپاه و ارتش پشتیبانی کنیم تا در مقابل استکبار جهانی و مفاسد اجتماعی مقاومت کنیم.

* کمک میلیاردی در جریان سیل و زلزله در کشور 

 تک‌تک مردان و زنان ایرانی رزمنده هستند‌ و در مقابل کسانی که می‌خواهند مکتب و مذهب ما را زیر سلطه ببرند ایستادگی خواهند کرد، ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به رزمندگان در خارج از کشور نمونه بارزی از مقاومت است.

این لشکر به کمک سیل‌زدگان مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان شتافت و کمک‌های غیرنقدی و نقدی تا سقف ۵ میلیارد تومان را بین مردم توزیع کرد.

حالا دیگر باید از این بانو به عنوان یک قهرمان یاد کرد و به گفته این قهرمان؛ این لشکر در مازندران وقتی توانست به خارج از کشور کمک ارسال کند، مساعدت به استان‌های دیگر برایش سخت نبود و تا جایی که نیاز بود و حتی مازاد بر آن در جریان سیل و زلزله به شهرهای سیل‌زده کشور ارسال شد.

*کمک برای کاهش شیوع کرونا با تولید ابزار پیشگیری

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، امروز هم همین بچه‌های مقاومت با یک فراخوان در تمام شهرستان‌ها آماده خدمت‌رسانی جهادی شدند و به تولید ماسک، آستین، لباس ایزوله و دستکش در خانه‌ها و کارگاه‌ها پرداختند.

خانم ملازاده می‌گوید؛ پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مازندران در درجه اول نگران حال کادر درمان و هم استانی ‌های خود شدیم، و نیت کردیم در صورت رفع نیازهای استان مازندران به کل کشور هم در حد توان در بحث تهیه لوازم پیشگیری مؤثر باشیم.

وی با لحنی آرام از اثر دعا و استجابت آن در این روزها به درگاه خدای متعال سخن می‌گفت و امیدوار بود که این مشکل هم به زودی از سر مردم مسلمان کشور ما رفع خواهد شد.

این کار ابتدا با نیازسنجی در سطح استان مازندران و ارائه گزارش از مکان‌هایی که محدودیت در منابع و لوازم پیشگیری از ویروس کرونا دارند صورت گرفت، در این خصوص مراکز فعال لشکر در همه شهرستان‌ها در حد وسع و توان خود دست بکار شدند.

در شهر ساری لشکر مردمی حضرت زینب (س) طی برنامه‌ریزی و هماهنگی با لشکر ۲۵ کربلای مرکز مازندران اقدام به تولید ماسک و لوازم پزشکی در دو مکان کرد، شروع این کار با یک در اختیار گذاشتن یک چرخ خیاطی توسط خیر ساروی صورت گرفت و به ایجاد کارگاهی بزرگ در هیأت قمر بنی‌هاشم (ع)  ساری ختم شد.

 خانم ملازاده و همراهانش تولیدات را تحویل حوزه مقاومت و سپاه داده تا توسط بهداشت ضدعفونی و سپس در مکان‌های شناسایی شده توزیع شود.

از مراکز فعال این لشکر می‌توان به دانشگاه قدسیه ساری و هیأت قمر بنی‌هاشم (ع) مرکز مازندران اشاره کرد که حتی در ایام سال نو در حال تولید لوازم بهداشتی و پزشکی جلوگیری از شیوع کرونا هستند.

 این بانوی باغیرت معتقد است؛ با این اراده‌ای که در وجود مردان و زنان ما وجود دارد به لطف خدا ویروس کرونا را با رعایت اصول بهداشتی شکست می‌دهیم و لشکر مردمی حضرت زینب (ع) با کمک خدای متعال و حمایت و حضور مردم و دعای شهدا کار خود را ادامه می‌دهد.

* این زن خودش را قهرمان نمی‌داند !

جالب اینجاست  وقتی که می‌گویم شما قهرمان هستید؛ این مادر شهید خودش را قهرمان نمی‌داند و انجام این اعمال خیرخواهانه را مدیون کمک‌های مردم و دوستان و مسؤولان خیراندیش به ویژه دعای شهدا و پسر شهیدش می‌داند.

به گزارش فارس؛ قهرمان واقعی کسی است که برای شادی و آرامش دیگران از خودش و داشته‌هایش بگذرد و در یک کلمه ایثار را به تصویر بکشد، وجود چنین افراد مایه دلگرمی است چرا که در چند سال اخیر کشور عزیزمان درگیر وقایع سخت و دشوار داخلی و خارجی است، این افراد هم‌چون کوهی استوار هستند که می‌توانند تکیه‌گاهی محکم برای دیگران باشند. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول