اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

اینجا خستگی، خسته شده است/ جهادگران بی نام و نشان کرمانشاه را بشناسید

نیروهای جهادی کرمانشاه از ابتدای وقوع شیوع کرونا در استان به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای جبران کمبودهای بهداشتی هستند. به نحوی که بسیاری از آنان لحظه تحویل سال نو را در کنار خانواده های خود نبودند.

اینجا خستگی، خسته شده است/ جهادگران بی نام و نشان کرمانشاه را بشناسید

خبرگزاری فارس-کرمانشاه-بهنام بسامی: با شیوع ویروس کرونا بار دیگر ارزش کارهای جهادی و نقش بسیار اثرگذار آن در بحران‌ها نمایان گشت. امروزه ظرفیت بی‌بدیل گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد، گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشورمان شده است؛ کسانی کە در شرایط عادی و در تمام طول سال هر جا کمبودی مشاهده می‌کنند داوطلبانه پای به میدان می‌گذارند و تا سر حد توان خدمت می‌کنند.

آنان در شرایط سخت نیز به صورت خود جوش و بدون وابستگی به دولت وارد عمل شده و به خوبی نیازهای جامعه را درک‌ کرده‌ و بر آنها متمرکز می‌شوند. با نگاهی به سابقه فعالیت‌های جهادی، به خوبی می‌بینیم آنان همیشه در جایی که باید باشند حضور می‌یابند و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و صرفا برای رضای خدا و با نیت یاری به کشور و همنوعانشان، خالصانه خدمت می‌کنند.

در روزهای اخیر مجموعه‌ای از جوانان انقلابی و جهادگر استان کرمانشاه با توجه به کمبودهایی که در عرصه لوازم بهداشتی و مراقبتی در مبارزه با کرونا وجود دارد تلاشی در جهت رفع کمبودهای جامعه در این زمینه را آغاز کرده‌اند و منشأ اثر شده‌اند. در این رابطه با بهزاد شهبازی، مدیر گروه جهادی خشت‌های مهربانی که از اعضای فعال این مجموعه است، گفت‌وگوی را ترتیب داده‌ایم. گروهی که حتی سال نو را نیز در کنار خانواده‌های خود نبوده‌اند و در کارگاه خود مشغول تولید اقلام بهداشتی بودند.

فارس: در آغاز گفت‌وگو برای ما در مورد کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید توضیح بفرمایید.

شهبازی: در ابتدا باید بگویم که من به نمایندگی از یک‌ مجموعه شامل بسیج دانشجویی دانشگاه رازی، قرارگاه جهادی امام رضا (ع)، گروه جهادی خشت‌های مهربانی، حوزه هفت بسیج کارمندی و خیریه مائده و صدها جهادگر عزیز با شما صحبت می‌کنم. کاری که در حال حاضر این مجموعه انجام می‌دهد تولید ماسک، دستکش، شیلد محافظ صورت و لباس ایزوله برای پرسنل بیمارستان‌ها، به‌ صورت جهادی است.

فارس: ما شنیدیم که برای این کار یک‌ کارگاه ایجاد کرده‌اید؛ چه شد که شما سراغ ایجاد کارگاه رفتید؟ 

شهبازی: خب دیدیم که چند نیاز و مسأله اصلی در بیمارستان‌ها و مناطق محروم ما وجود دارد، بعد از پیدا کردن مسائلی به نام فقدان ماسک، فقدان دستکش، فقدان شیلد و همچنین فقدان لباس ایزوله برای پرسنل بیمارستان، یک کارگاه برای حل این مسائل و مشکلات ایجاد کردیم.

فارس: در حال حاضر در این کارگاه چه  اقلامی تولید می‌شود؟

شهبازی: این مجموعه تا به امروز توانسته است شیلد محافظ صورت و‌ دستکش نایلونی را در مقیاس زیاد تولید کند و همچنین لباس گان و لباس ایزوله‌ی قابل شست‌وشو برای آن دسته از پرسنل بیمارستان‌ها که به طور مستقیم با بیماری کرونا درگیر هستند، تولید کردیم.

فارس: مواد اولیه از کجا تامین می‌شود؟ 

شهبازی: مواد اولیه ما بخشی از کرمانشاه تهیه می‌شود و بخشی دیگر را از تهران تهیه می‌کنیم.

 

فیلم| گزارش فارس از کارگاه تولید البسه نیروهای جهادی

فارس: مجموعه شما چند عضو دارد؟ هزینه‌ها را از کجا تأمین می‌کنید؟

شهبازی: تیم اجرایی ما ۲۰ نفر است و هزینه‌های این کار را از کمک‌های مردمی و‌ خیرین‌ تأمین می‌کنیم و شکر خدا تا به امروز در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم.

فارس: کادری که با شما همکاری می‌کنند حقوق می‌گیرند؟ 

شهبازی: تمام کسانی که با ما کار می‌کنند از بچه‌های جهادی و باصفایی هستند که با عشق آمده‌اند، حقوق نمی‌گیرند بلکه پول هم می‌دهند و هیچ توقعی برای دریافت مزایا ندارند و شب و روز کار می‌کنند.

 

فارس: آن‌‌طور که ما شنیدیم گویا دوستان شما حتی لحظه تحویل سال هم منزل  نرفته‌اند؟

شهبازی: به لطف خدا توفیق داشتیم که تعدادی از  بچه‌ها سال تحویل هم‌ در کارگاه بودند، ما چون ۲۴ ساعته در اینجا هستیم بعضی از دوستان علی‌الخصوص تیم اجرایی لحظه تحویل سال در کارگاه بودند.

فارس: ما متوجه شدیم که شما قبل از تاسیس کارگاه مشغول ضدعفونی کردن سطح شهر بودید؟ 

شهبازی: بله؛ قبل از تأسیس کارگاه خیلی از دوستان مشغول ضدعفونی کردن شهر بودند، منتهی چون تعداد افراد فعال در این زمینه بیشتر شد و عزیزان متولی دولتی هم پای کار آمدند ما احساس کردیم باید به سمت کارهای ریشه‌ای‌تر برویم.

فارس: انگار هرجا لازم باشد، شما حضور پیدا می‌کنید؟ خسته نمی‌شوید؟ نمی‌گویید اصلا به من چه، این کارها که وظیفه‌ی من نیست؟ 

شهبازی: نخیر؛ وظیفه یک جهادگر همین است که هر کجا لازم باشد بیاید پای کار و به هموطنانش کمک‌ کند. حالا ممکن است زلزله سرپل‌ذهاب باشد، ممکن است سیل لرستان باشد، ممکن است سیل خوزستان و یا بلوچستان باشد و ممکن است یک بحران فراگیر و ملی مثل کرونا باشد. ما هر جایی که احساس وظیفه کنیم حضور پیدا می‌کنیم و چون تجربه‌ی خوبی در بحران‌های مختلف اندوخته‌ایم، این را میدان در فضای عملیاتی پیاده‌سازی می‌کنیم.

 

فیلم| توضیحات آقای شهبازی در خصوص کارهای صورت گرفته در کارگاه جهادی ها

فارس: شما در بحث فعالیت‌هایی که در مورد مقابله با کرونا دارید، چه مشکلی دارید؟

شهبازی: مشکل اصلی ما الان این است که علی‌رغم مجوز سازمان غذا و دارو، هنوز پارچه مخصوص ماسک سه لایه بدست ما نرسیده است و هنوز در صف انتظار خرید پارچه از شرکت تولید کننده این پارچه هستیم. ما این مشکل را به آقای فرماندار( فرماندار کرمانشاه) گفته‌ایم و موضوع را با عزیزان متولی در میان گذاشته‌ایم ولی هنوز این مشکل ما برطرف نشده است.

فارس: اقلام تولیدی توسط شما، رایگان توزیع می‌شود؟

شهبازی: بله؛ ما چه وسایلی که برای بیمارستان‌ها می‌فرستیم‌ و‌چه وسایلی که برای مناطق حاشیه شهر می‌فرستیم کاملا به صورت رایگان است. ما به لطف خداوند در اکثر بیمارستان‌های استان به صورت رایگان اقدام به توزیع اقلامی شامل شیلد،دستکش، گان، لباس ایزوله،ماسک‌ N95، مواد ضدعفونی کننده، می‌کنیم. 

 

فارس: بجز مراکز درمانی اقلام تولیدی در چه جاهایی توزیع می‌شود؟ 

شهبازی: ما به غیر از مراکز درمانی، وسایلی را به صورت پک در مناطق محروم استان کرمانشاه توزیع می‌کنیم. به لطف خدا تا به امروز نزدیک ‌۷۰۰ پک مراقبتی و بهداشتی را در سطح مناطق محروم و حاشیه‌ای استان توزیع کرده‌ایم.

فارس: و حرف آخر...

شهبازی: حرف آخرم این است که گروه‌های مردمی و جهادی فعال در سطح کشور و استان کرمانشاه  قوت قلبی هستند برای مردم عزیز و پرسنل درگیر بحران و می‌توانیم بگوییم با این همدلی  وهمراهی مردم وحضور پر ثمر جهادگران و تلاش مجاهدانه سربازان سلامت کشور عزیزمان، ان‌شاءالله کرونا را شکست داده و دوباره آرامش را به ایران عزیز بر خواهد گشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول