اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت بهداشت غزه: تجهیزات دریافتی برای مقابله با کرونا محدود است

وزارت بهداشت منطقه نوار غزه اعلام کرد، تجهیزاتی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به این منطقه فرستاده‌ شده، محدود است.

وزارت بهداشت غزه: تجهیزات دریافتی برای مقابله با کرونا محدود است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه امروز (سه‌شنبه) گفت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی که برای مقابله با ویروس «کووید۱۹» دریافت کرده، محدود است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: «از تمامی سازمان‌های انسانی و بهداشتی درخواست داریم برای رفع محاصره غزه وارد کار شوند و اقداماتی فوری برای فراهم کردن نیازهای ضروری مانند دستگاه‌های تنفسی و مراقبت‌های ویژه، دارو، لوازم آزمایشگاهی و لوازم مخصوص پیشگیری بیماری کرونا داشته باشند».

القدره در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول وضعیت خطرناک بهداشتی و انسانی در نوار غزه به خاطر محاصره سیزده ساله علیه این منطقه دانست.

یکشنبه هفته جاری وزارت بهداشت فلسطین گفته بود، دو نفر که از سفر پاکستان به نوار غزه بازگشته‌اند مبتلا به کرونا شده‌اند و در قرنطینه قرار دارند.

غزه که از سیزده سال پیش تا کنون تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارد از ضعف شدید در ارائه خدمات بهداشتی به علاوه کمبود دارو و تجهیزات پزشکی رنج می‌برد.

درخواست حماس برای رفع محاصره غزه به‌دلیل شیوع کرونا

در همین زمینه «فوزی برهوم» سخنگوی حماس گفت تداوم محاصره نوار غزه در سایه شیوع کرونا نوعی از انواع تجاوز این رژیم و جنایتی ضد انسانی به‌ویژه در سایه شیوع کرونا است.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین»، برهوم در ادامه پیامدهای این محاصره بر زندگی مردم غزه بر عهده رژیم صهیونیستی دانست و خواستار لغو محاصره نوار غزه و وارد کردن نیازهای اهالی آن برای مقابله با کرونا شد.
وی از تشکیلات خودگردان و نخست‌وزیر دولت آن «محمد اشتیه» درخواست کرد، در تعاملی مسؤولانه تمام مجازات اعمال شده بر نوار غزه را لغو کنند.

از سوی دیگر «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس دیروز (دوشنبه) از تشکیل کمیته‌ای عالی برای مقابله با شیوع کرونا در غزه خبر داد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول