اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جوانانی که در کنار پرستاران به جنگ کرونا و محرومیت رفتند+ تصاویر

رئیس مجمع جوانان استان اصفهان گفت: ستاد مبارزه با کرونا در مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان تشکیل شده و در زمینه‌های آموزش، تولید ماسک و گان پزشکی و تهیه سبد ارزاق برای نیازمندان فعالیت می‌کند.

جوانانی که در کنار پرستاران به جنگ کرونا و محرومیت رفتند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در این روز‌های سخت که مردم به شدت درگیر و دار بیماری کرونا هستند، تعداد زیادی از گروه‌های مردمی و داوطلبانه با کار جهادی در حال تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مانند ماسک دارند.

در این میان تعدادی از جوانان اصفهانی دغدغه‌مند به صورت داوطلبانه و کاملا مردمی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مناطق کم برخوردارتر و نیازمند فعالیتی تحت عنوان پویش «طوفان همدلی» را در مرکز اصفهان شروع کرده و تبدیل به یک کمپین ملی شد.

این گروه‌ها با ایجاد کارگاه‌های خیاطی زیر نظر مجمع جوانان استان با رعایت استانداردهای بهداشتی از قبل تولید و دقت کامل در کارگاه و دوخت ماسک‌ها تا رساندن به مناطق را صورت می‌دهند که روزانه بالغ بر ۲۰۰۰ عدد ماسک در این فرایند تولید می‌شود.

آموزش‌های پیشگیرانه تا تولید ماسک و گان پزشکی

نادر گیویان‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در مورد اقدامات اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در همین خصوص اظهار داشت: سازمان‌های جوانان و مردم‌نهاد نگاه دغدغه‌مند کمک به جامعه را دارند و ایده‌ای شکل گرفت که با همکاری این تشکل‌ها برای مبارزه با کرونا برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس مجمع جوانان استان اصفهان افزود: ستاد مبارزه با کرونا در مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان تشکیل شد؛ با انجام کار‌های رسانه‌ای و آموزشی در مورد بیماری کرونا و جلوگیری از گسترش آن اقداماتی در سطح استان اصفهان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در بخش تولید اقلام بهداشتی نیز نسبت به تولید ماسک در انواع مختلف و گان پزشکی اقدام شد؛ در کارگاه کنونی نزدیک به ۱۰۰ چرخ خیاطی در حال تولید اقلام بهداشتی هستند و مردم به صورت داوطلبانه کار می‌کنند و خیران نیز مواد اولیه را تهیه کرده‌اند.

گیویان‌پور با بیان این‌که ماسک در مناطقی که نیاز به حمایت بیشتری دارند، توزیع می‌شود، گفت: روزانه حدود ۲۰۰ نفر در کارگاه مرکزی فعالیت می‌کنند و در کارگاه اصلی و کارگاه‌های جنبی روزانه حدود ۲ هزار ماسک تولید می‌شود.

رئیس مجمع جوانان استان اصفهان همچنین بیان کرد: البته با تهیه مواد اولیه حتی برای استان‌های دیگر مانند گیلان و سیستان و بلوچستان ماسک ارسال شده است، همچنین این کارگاه برای ایجاد کارگاه‌های کوچک محلی الگویی شده است.

حرکت خودجوشی که نیاز به همراهی و همدلی مردم دارد

وی با بیان این‌که سطح پوشش استانی شده است، عنوان داشت: همچنین تولید لباس‌های بیمارستانی را انجام می‌دهیم، کالایی که مصرف زیادی در بیمارستان‌ها دارد و ظرفیت تأمین را تحت تأثیر قرار داده است؛ روزانه حدود ۲۵۰ گان پزشکی در کلاس‌های مختلف تولید می‌کنیم که در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

گیویان‌پور ادامه ادامه داد: همچنین سبد همدلی و تهیه سبد ارزاق برای نیازمندان را نیز داریم، این سبد اقلام مصرفی نیازمندان مانند برنج، ماکارانی، روغن، حبوبات، رب و مواد شوینده را شامل می‌شود و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رئیس مجمع جوانان استان اصفهان در پایان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد خودشان را به عنوان یک تشکیلات سازمان‌یافته نشان دادند که می‌توانند در هر موضوع اجتماعی ورود کنند و به صورت تخصصی اقدامات لازم را انجام دهند.

در شرایطی کنونی ایجاد شده و در روز‌های سختی که برای همه دشوار می‌گذرد، این چنین گروه‌هایی که کم هم نیستند که خالصانه برای به پایان رساندن زودتر دوران این بیماری کرونا در حال تلاش هستند. شاید مهم‌ترین کاری که مردم می‌توانند در جهت همین اقدامات انجام دهند این است که با تلاش جمعی و عمومی و در خانه ماندن رشته انتشار این بیماری را خیلی زودتر حذف کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول