اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نقشه سه بعدی ناسا برای ردگیری گاز متان در جو زمین

متان از جمله گازهای خطرناک گلخانه ای است که افزایش آن موجب گرمایش زمین می شود و ناسا برای ردگیری آن یک نقشه سه بعدی تهیه کرده است.

نقشه سه بعدی ناسا برای ردگیری گاز متان در جو زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، گاز متان به طور گسترده در زمین های کشاورزی و موسسات صنعتی تولید می شود و تاسیسات نفت و گاز هم عامل انتتشار آن هستند. ناسا برای بررسی نحوه شکل گیری و انتشار گاز متان یک نقشه سه بعدی از منابع تشکیل دهنده این گاز و نحوه انتشار و جابجایی آن تهیه کرده تا مشخص شود این گاز آلاینده چگونه در جو زمین جابجا می شود و چه اثراتی بر آینده آن می گذارد.

 

فعالیت های انسان ها در درازمدت باعث افزایش قابل توجه گازهایی مانند دی اکسیدکربن و متان می شود و انسان ها باید برای تغییر این وضعیت تغییراتی در نحوه کشاورزی و فعالیت های صنعتی خود انجام دهند تا آینده کره زمین حفظ شود. برنامه ریزی در این زمینه با استفاده از نقشه سه بعدی ناسا تسهیل می شود.

گفتنی است تجمع متان در جو کره زمین از زمان انقلاب صنعتی تا به امروز دو برابر شده و این گاز عامل ۲۰ تا ۳۰ درصد از گرمایش کره زمین شناخته می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول