اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

با قم مهربان‌تر باش!

اکنون در جنگ بیولوژیک، کرونا ویروس به جسم مردمان ما هجوم آورده و سرداران سلامت و طبابت میدان دارند، اما وقتی اعلام شد که آغاز این ویروس از قم بوده ایران همه قم و قم همه ایران نشد، بلکه طعنه‌ها و طنزها و زخم زدن‌ها در فضای مجازی آغاز شد، برخی جوک‌ها ساختند و کسی برای قم شمع روشن نکرد.

با قم مهربان‌تر باش!

خبرگزاری فارس- سیده معصومه طباطبایی: ما مردم ایران وقتی همدل و همنوا و همراه شدیم توانستیم انقلاب کنیم. دشمن به خرمشهر ما هجوم آورد، ایران همه خرمشهر شد و خرمشهر همه ایران و بیرونش کردیم؛ در جنگ تحمیلی، ایران ایلام شد، کرمانشاه شد، خوزستان شد، تهران شد.

وقتی پیر میخانه همدلی و وحدت و راهبرمان از دنیا رفت، ایران همه خمینی شد و خمینی همه ایران و ایران یک چشم شد و گریست و یک دست شد و با راهبر راه و پیر میخانه دیگری از همان تبار دست همدلی داد... زلزله آمد، رودبار، بم، کرمانشاه، همه ایران با رودبار جاری شد، با بم همنوا شد و کریمانه در کنار کرمانشاه ایستاد.

سیل خانمان برانداز آمد، شور شیراز و راز اهواز و نوای لرستان و گلستان، ایرانی را مبدل به سیل بند کرد و همه دلدار شدیم و زخم جسم و روح مردممان را که پاره تنمان بودند التیام بخشیدیم.

حاج قاسم، سردار فاتح ایران که همه وجودش ایران بود و ایمان، شهید شد، همه ایران حاج قاسم شد و باز هم یک چشم شد و گریست و یک مشت شد و بر دهان ستم و استکبار کوبید... به خطا هواپیمایی سقوط کرد و همه غمزده و ماتمزده در سوگ عزیزان به سان شمعی آب شدند، اما اکنون در جنگ بیولوژیک، کرونا ویروس به جسم مردمان ما هجوم آورده و سرداران سلامت و طبابت میدان دارند، اما وقتی اعلام شد که آغاز این ویروس از قم بوده ایران همه قم و قم همه ایران نشد، بلکه طعنه‌ها و طنزها و زخم زدن‌ها در فضای مجازی آغاز شد، برخی جوک‌ها ساختند و کسی برای قم شمع روشن نکرد.

دریغ، اما از سویی دیگر جاهلان مقدس نما با بوسیدن و لیسیدن ضریح و در و دیوار حرم و برپایی هیئت و تجمعات، در بین مردم گسست و شکاف ایجاد کردند و بهانه به دست دشمن و رسانه‌های دروغ پراکنی آن دادند. دریغ! که دشمن همین را می‌خواهد.

بگذریم که جاهلان مقدس نما همواره در لباس و پوشش‌های مختلف به حق و حقیقت صدمه می‌زنند؛ گاه با تأکید جاهلانه بر قمه زنی، گاه در لباس طب اسلامی و آتش زدن کتاب و گاه با دستورهای بی منطق و نامعقول با ژست طبیبانه و گاه با برپایی نمازجماعت در جایی که نباید برگزار کرد و البته گاه با بوسیدن و لیسیدن ضریح و به نمایش گذاشتن عکس‌ها و تصویرهایشان، اما یادمان نرود همان قدر که همه ما به سرداران دفاع از وطن و دفاع از حرم و دفاع از سلامت و امنیت مردم فخر و مباهات می‌کنیم، به سرداران دفاع از ایمان و اعتقاد و دین و فرهنگ و مرزبانان حماسه‌های خونین اسلام که پایگاه و جایگاه اصلی آنها در میان مردم شریف قم است نیز افتخار می‌کنیم.

یادمان باشد، سرداران این جبهه در سراسر عالم، همواره سربداران فرهنگ دینی بوده اند و مشعل داران مکتب پرفروغ اهل بیت (علیهم السلام).....از شیخ مفید و شیخ طوسی تا شهید اول و شهیدثانی تا علامه امینی، علامه طباطبایی، آیت الله سیدمحمدباقر صدر، علامه مطهری، امام موسی صدر، امام خمینی و آیت الله العظمی خامنه ای...این سرداران نیز خاموش و بی ادعا همواره در سراسر تاریخ این مرز و بوم در کنار مردمانشان زیسته اند و با رنج آنها رنجیده اند و با اندوه آنان گریسته اند.

برای آرامش آنها رنج تبعید و شکنجه را بر خود هموار کرده اند و سرانجام عاشقانه جام شهادت را نوشیده اند. اکنون در این دوران محنت بیایید همگام با قم و گیلان و تهران و گلستان و هر جایی که درگیر این بیماری شده است دست یاری و دوستی به هم دهیم و همدلانه و صمیمانه در ریشه کن ساختن این بحران همکاری کنیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول