اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پسماند‌های بیمارستان‌ گلستان بی‌خطر‌سازی و آهک‌پاشی‌ می‌شود/ گلستانی‌ها نگران پسماند‌های عفونی نباشند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: پسماندهای ویژه تمام بیمارستان‌های استان که برای پذیرش و درمان مبتلایان به ویروس کرونا است به صورت جداگانه و کاملا ایزوله دریافت و پس از بی‌خطرسازی، آهک‌پاشی، با پوشش مناسب خاک دفن اصولی می‌شود.

پسماند‌های بیمارستان‌ گلستان بی‌خطر‌سازی و آهک‌پاشی‌ می‌شود/ گلستانی‌ها نگران پسماند‌های عفونی نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محسن سمیعی اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، مسئله پسماندهای عفونی این بیماری، به یک موضوع جدی در زمینه پسماندهای عفونی و بیمارستانی تبدیل شده است، این ویروس قابلیت زندگی در خارج از بدن میزبان به مدت ۹ روز را دارد.

وی تصریح کرد: از این رو دفع پسماندهای ناشی از ویروس کرونا و عدم انتشار آن به محیط بیرون چالش جدیدی برای سازمان مدیریت پسماند است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: این سازمان در شرایط کنونی که خطر انتقال و شیوع ویروی کووید 19 در جامعه وجود دارد، پسماندهای عادی و ویژه تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی استان که برای پذیرش  و درمان مبتلایان به این ویروس است را به صورت جداگانه و کاملا  ایزوله دریافت و با مکانیسم  به‌صورت جداگانه و بی‌خطر به سایت مجوزدار آق‌قلا حمل و پس از بی‌خطرسازی، آهک‌پاشی و با پوشش مناسب خاک دفن اصولی کند.
سازمان مدیریت پسماند استان گلستان این اطمینان را به همه شهروندان عزیز می‌دهد که این پسماندها در مراکز تولید، به صورت جداگانه از پسماندهای عادی جمع‌آوری، حمل و دفن اصولی می‌شود.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول