اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ ارتش سوریه به نقض مکرر آتش‌بس تروریست‌ها در ادلب

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه بار دیگر آتش‌بس در ادلب را نقض کردند که پاسخ مناسبی از ارتش سوریه دریافت کردند.

پاسخ ارتش سوریه به نقض مکرر آتش‌بس تروریست‌ها در ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه امروز (سه‌شنبه) مجدداً توافق آتش‌بس در استان ادلب را نقض کرده و به حملات راتکی و عملیات‌های تک تیراندازان خود ادامه دادند که با پاسخ مناسب ارتش سوریه روبه‌رو شد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد گروه‌های تروریستی مواضع ارتش سوریه در محور «ادیخ ترنبه» در جنوب شرق استان ادلب و همچنین محور «حنتوتین حزارین» در جنوب ادلب را هدف  حملات راکتی و  عملیات‌های تک تیراندازان خود قرار دادند.

واحدهای ارتش پس از رهگیری دقیق منابع شلیک آتش با پاسخ مناسب آن را منهدم کردند و تلفاتی را به صفوف تروریست‌ها وارد کردند.

واحدهای ارتش در نهم ماه مارس(۱۹ اسفند) هم گروه‌های تروریستی مورد حمایت نظام اردوغان را که سعی داشتند به مواضع ارتش در محور روستای حزارین در استان ادلب جنوبی حمله کنند سرکوب کردند.

از ششم ماه جاری میلادی(۱۶ اسفند) که آتش بس در ادلب برقرار شده است گروه‌های تروریستی ده‌ها بار با حملات راکتی و تیراندازی‌ها علیه مواضع ارتش و مناطق امن در استان‌های حلب، ادلب و اللاذقیه آتش‌بس را نقض کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در شهر مسکو بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند.  همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول