اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کلاهبرداری‌‌های اینترنتی به بهانه فروش مایحتاج ضروری

رئیس پلیس فتای استان زنجان از کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه فروش مایحتاج ضروری خبر داد و از شهروندان خواست در این رابطه نکات ایمنی را رعایت کنند.

کلاهبرداری‌‌های اینترنتی به بهانه فروش مایحتاج ضروری

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از جرائمی که امروزه با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی باب شده کلاهبرداری با ترفند فروش لوازم و مواد بهداشتی و مایحتاج روزمره برای شهروندان است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از شرایط فعلی جامعه و شیوع ویروس کرونا و برای پیوستن به پویش مردمی «در خانه بمانیم» با فعالیت‌های غیر قانونی در شبکه‌های اجتماعی و یا فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به فروش اجناس تقلبی و یا عدم تحویل اجناس خریداری شده می‌کنند.
وی با بیان اینکه خرید نیازمندی‌ها به ویژه مواد دارویی، بهداشتی و خوراکی از فروشگاه‌های نامعتبر علاوه بر کلاهبرداری ممکن است سلامت آنها را هم به مخاطره بیندازد، چرا که این اقلام اکثرا فاقد مجوزهای اولیه بهداشتی است، افزود: به شهروندان و هموطنان عزیز توصیه می‌شود به خاطر رعایت مسائل بهداشتی همه مواد دارویی و بهداشتی را از داروخانه‌های معتبر سطح شهر تهیه  کنند.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا فقط در مورد جرائم سایبری محض پاسخگوی شهروندان است گفت: پلیس فتا، فضای مجازی را به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌کند و در داخل این فضا گشت می‌زند تا موارد مجرمانه را شناسایی کند.
انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول