اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی: 20 هزار تخت نقاهتگاهی در مشهد فراهم شده است/ 78 درصد کاهش ورود خودروهای سبک به استان

استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل نگرانی از شیوع پیک بیماری و برآورد پزشکان نسبت به تعداد مبتلایان احتمالی در آینده، 20 هزار تخت نقاهتگاهی با همکاری مجموعه‌های مختلف اعم از سپاه، ارتش، شهرداری و مراکز اقامتی برای بیماران در مشهد فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی: 20 هزار تخت نقاهتگاهی در مشهد فراهم شده است/ 78 درصد کاهش ورود خودروهای سبک به استان

به گزارش برگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در ارتباط اختصاصی ویدئو کنفرانسی با حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی، 28 پروتکل بهداشتی تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد چهار جلسه با نماینده ولی‌فقیه در استان، علما، پزشکان و تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و به موجب آن ضمن تعطیلی نماز جماعات، حوزه‌های علمیه، برگزاری اجتماعات، حضور زائران در حرم مطهر رضوی به صورت موقت متوقف شد که اقدام بزرگی بود.

وی تاکید کرد: اگر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا درخصوص توقف موقت حضور زائران در بارگاه مطهر رضوی اجرایی نمی‌شد؛ بحران شدیدی پیش روی ما قرار می‌گرفت.

رزم‌حسینی با ارائه آماری پیرامون تردد در جاده‌ها و مبادی ورودی استان تصریح کرد: ورود خودروهای سبک به استان تا امروز 78 درصد کاهش داشته است و در بخش ریلی 85 درصد و در بخش هوایی هم 88 درصد کاهش مسافر را تجربه کرده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: به دلیل نگرانی از شیوع پیک بیماری و برآورد پزشکان نسبت به تعداد مبتلایان احتمالی در آینده، 20 هزار تخت نقاهتگاهی با همکاری مجموعه‌های مختلف اعم از سپاه، ارتش، شهرداری و مراکز اقامتی برای بیماران در مشهد فراهم شده است.

وی همچنین به دیگر اقدامات صورت گرفته در خراسان رضوی برای پیشگیری و مقابله با کرونا پرداخت و ادامه داد: ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا هم در خراسان رضوی تشکیل شده است که به موجب آن تاکنون تعداد 30 پزشک، 70 پرستار و 1490 نیروی خدماتی اعلام آمادگی کردند تا داوطلبانه به بیماران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خراسان رضوی کاهش ترددهای درون شهری و خلوتی خیابان‌های شهر مشهد را بی‌سابقه دانست و خاطرنشان کرد: ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی به مردم، در خصوص تعطیلی صنوف غیرضروری هم تصمیمات ویژه‌ای در ستاد مقابله با کرونا استان گرفته شده است.

رزم‌حسینی همچنین ضمن ارائه گزارشی از سایر اقدامات انجام گرفته، کمبودهای موجود در زمینه تجهیزات بیمارستانی و موارد دیگر را مطرح و پیشنهادهای خود را در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول