اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

پارالمپیک مثل المپیک 2020+1 شد/ پارسونز: تعویق بازیها یک گزینه منطقی است

کمیته بین‌المللی پارالمپیک از موکول شدن مسابقات توکیو به تابستان ۲۰۲۱ خبر داد.

پارالمپیک مثل المپیک 2020+1 شد/ پارسونز: تعویق بازیها یک گزینه منطقی است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از کمیته بین المللی المپیک درخواست کرد که بازی‌های توکیو 2020 برای یک سال به تعویق بیفتد. آبه گفت که کمیته بین المللی المپیک (IOC) با این پیشنهاد موافقت کرده و بر این اساس المپیک توکیو تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

بر همین اساس، اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، به تصمیم مبنی بر تاخیر برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، واکنش نشان داد.

متن پیام رئیس IPC به شرح زیر است:

«تاخیر در زمان برگزاری بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در نتیجه شیوع بیماری کرونا، کاملا تصمیم درستی است که باید انجام شود. در این مقطع از زمان سلامتی و بهداشت انسان ها در اولویت قرار دارد.

وقتی چنین پاندمی در جهان در حال گسترش است، بنابراین برگزاری رویداد بزرگی چون پارالمپیک امکان پذیر نیست. شیوع بیماری کرونا، تاثیر گسترده ای بر تمام کشورهای جهان گذاشته و موارد ابتلا به این بیماری در 10 روز گذشته به 375 هزار نفر رسیده و در حال گسترش است.

زمانی که بسیاری از جوامع بزرگ جهانی با کمبود در اسکان، فروشگاه ها درگیر هستند و افراد نمی توانند از منزل خارج شوند، بنابراین رویای برگزاری مسابقات توکیو 2020 در این سال محقق نخواهد شد و معنی نخواهد داشت. بنابراین استفاده از گزینه تاخیر منطقی است. با این تصمیم کلیه اعضا جنبش پارالمپیک از جمله ورزشکاران پارالمپیکی می توانند کاملا روی سلامتی خود تمرکز داشته باشند و ایمنی خود را حفظ نمایند و در مقابل این مشکل پیش بینی نشده مبارزه کنند.

بنابراین رقابت های پارالمپیک توکیو تابستان سال 2021 برگزار خواهد شد جایی که تماشاگران اهمیت ارزش انسانی را به صورت جهانی جشن خواهند گرفت. در این مدت ما با کمیته های ملی پارالمپیک و فدراسیون های بین المللی در تماس هستیم.»

انتهای پیام/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول