اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کلاس‌های شبکه اجتماعی شاد در دوره ابتدایی از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های شبکه اجتماعی شاد در دوره ابتدایی از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود، گفت: در شبکه شاد معلم محور اصلی کار و حلقه وصل خواهد بود و والدین شرکای آموزشی ما هستند.

کلاس‌های شبکه اجتماعی شاد در دوره ابتدایی از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پنجمین گردهمایی مشترک مدیران و معاونان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان که عصر امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: از همکاران در خانواده آموزش ابتدایی در سراسر کشور قدردانی می‌کنم که با تلاش و کوشش خود جریان یادگیری را استمرار بخشیدند و نگذاشتند تا وقفه‌ای ایجاد شود و با تلاش خود باعث شدند تا  نگرانی خانواده‌ها از آموزش فرزندانشان برطرف شود.

وی افزود: با اقدامات ارزشمندی که در استان‌ها انجام گرفته است، آموزش دانش‌آموزان در سراسر کشور و حتی در مناطق عشایری و مرزی در حال انجام است.

حکیم زاده با بیان اینکه هرچند که هیچ بدیلی جای حضور فیزیکی در مدرسه را نمی‌گیرد و اعتماد مربی و متربی مهم است، گفت: در شرایط اضطرار از این بستر استفاده خواهیم کرد و یکی از دستاوردهای تعطیلات مدارس در ایام شیوع کرونا، سرعت بخشی به اقدامات آموزشی و پرورشی بوده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای استفاده از این شبکه، دستورالعملی داریم که در آن نقش‌های مدیریتی و نظارتی وجود دارد که دقیقا بر اساس همان شرایط مدرسه در حالت عادی است.

حکیم‌زاده با اشاره به برنامه‌های دوره ابتدایی در شبکه شاد، اظهار کرد: بر اساس راهنمای عمل شبکه شاد برای دوره پیش دبستانی و ابتدایی زمان تشکیل کلاس‌ها اعلام شده است و با توجه به شرایط سنی دانش‌آموزان زمان‌بندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کلاس‌ها در پایه اول و دوم از ساعت ٨-١٠ و به مدت ٢۵ دقیقه، پایه سوم و چهارم از ساعت ٨-10:30 که کلاس‌ها تا 30 دقیقه زمان خواهد داشت و پایه پنجم و ششم از ساعت  ٨-١١ صبح که تا چهل دقیقه تعلیم خواهند داشت، برنامه‌ریزی شده است و البته زمان کلاس فقط برای آموزش نیست بلکه فرآیندهای تعاملی نیز در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مدیران انتظار داریم که اطمینان پیدا کنند که معلمان، دانش‌آموزان و والدین با شبکه شاد آشنایی پیدا کرده باشند و البته لازم است که والدین در جریان آموزش دانش‌آموزان تعامل داشته باشند.

حکیم زاده گفت: همه فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌گیرد در این شبکه نیز در نظر گرفته شود و خوشبختانه در این شبکه، این امکان وجود دارد که نظرات دانش آموزان را دریافت کنیم.

وی تأکید کرد: معلمان در این برنامه زمان‌بندی شده، علاوه بر آموزش باید به فرآیندهای تعاملی با دانش‌آموزان بپردازند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: باید به والدین آگاهی بدهیم که زمان استفاده از ابزارهای آموزش اینترنتی را مدیریت کنند و معلمان در شبکه شاد باید ارزشیابی دانش‌آموزان را نیز پیگیری کنند.

حکیم زاده گفت: والدین شرکای آموزشی ما هستند و انتظار داریم همکاران ما برنامه‌های آگاه سازی را برای والدین در نظر بگیرند و برای آنان نقش حمایتی تعریف کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول