اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت بازنگری در لایحه بودجه سال 99/بودجه ۹۹ بر اساس نفت چند دلاری بسته شده است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: بودجه سال 99 ایرادها و نواقص زیادی دارد و حتما باید مورد بازنگری و بررسی کارشناسی قرار گیرد.

ضرورت بازنگری در لایحه بودجه سال 99/بودجه ۹۹ بر اساس نفت چند دلاری بسته شده است

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به تخصیص ۴ میلیون تن قیر رایگان به دولت در لایحه بودجه سال ۹۹، اظهار کرد: تامین قیر رایگان به راه و شهرسازی، ادارات راهداری، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نوسازی مدارس و سایر حوزه‌های عمرانی انگیزه بالایی برای اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کند و موجب توسعه طرح‌های عمران شهری و روستایی و پروژه‌های راه‌سازی می‌شود.

وی توضیح داد: تامین قیر رایگان در سال‌های قبل، از 500 تن شروع شد و هر سال تناژ آن افزایش یافت تا اینکه از سه سال قبل به 4 میلیون تن رسید؛ در همه سنوات گذشته نحوه مصرف قیر مشخص می‌شد اما در سال ۹۹ معلوم نیست به چه شکل تحویل دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: بودجه سال 99 ایرادات و نواقص زیادی دارد و حتما باید مورد بازنگری و بررسی کارشناسی قرار گیرد.

فرهنگی تشریح کرد: نظام بودجه‌ریزی ما همواره دارای ایرادات ساختاری مثل وابستگی به نفت بوده و با کاهش شدید قیمت نفت از بشکه‌ای 50 دلار پیش‌بینی شده به حدود 20 دلار در سال‌جاری قطعا با کسری مواجه خواهیم شد.

وی اذعان داشت: معتقدم بودجه‌ریزی باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند در راستای تسهیل‌گری فرآیند توسعه، ایجاد شفافیت و رونق کسب و کار حرکت کند.

انتهای پیام/60026/س/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول