اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جهش تولید عنصر اساسی رزق و رفاه جامعه است

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: جهش تولید به طور مستقیم، سکان هدایت جامعه را در دست دارد و عنصر اساسی رزق و رفاه افراد جامعه است، پس همه ما باید با تمام توان برای تحقق شعار جهش تولید تلاش کنیم.

جهش تولید عنصر اساسی رزق و رفاه جامعه است

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره انتخاب شعار سال به عنوان سال «جهش تولید» اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول تاریخ شکوهمند خود تاکنون با توطئه‌های گوناگون مواجه بوده است،اما با تمام این فشارها، ملت با عزت و سربلندی به راه خود ادامه داده است.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در این مدت اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری در این مدت تعیین شعار سال برای ارائه راهبرد بوده است که شامل اشتغال آفرینی، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و امسال هم «جهش تولید» بوده است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان و لزوم اجرایی شدن «جهش تولید» در کشور گفت: اساساً اقتصاد ایران ظرفیت تحریم‌پذیری بسیار بالایی دارد و به راحتی قابلیت تحریم شدن است که علت آنهم خام فروشی است.

طاهری با بیان اینکه در واقع، جهش تولید تنها راه فلج کردن تحریم‌های اقتصادی است، گفت: ضرورت گفتمان‌‌سازی در این حوزه، بهبود محیط کسب و کار، تضعیف فعالیت‌های سوداگرانه از جمله مباحثی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با فساد، دیپلماسی فعال اقتصادی، صیانت از سهم صندوق توسعه ملی، توجه به منابع داخلی، پیشرفت درون‌زا، مهار نقدینگی، کاهش اقتصاد واسطه‌ای، مصرف کالای داخلی، تولید متقن، کاهش دولت از تصدی‌گری اقتصادی، اصلاح گلوگاه‌های نظام بانکی و تقویت سرمایه اجتماعی از جمله سرفصل‌هایی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وظایف متقابل مردم و دولت در تحقق شعار سال بیان کرد: جهش تولید، نیازمند حضور گسترده مردم در اقتصاد است و سرمایه اجتماعی، ضامن این حضور است.

طاهری با تأکید بر اعتمادزایی بین مردم گفت: احیای سرمایه اجتماعی، فرآیندی ضربتی و کوتاه مدت نبوده و نیازمند اتخاذ رویکردهای متفاوت و اجرای سیاست‌های زمان‌بر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: گرچه نام امسال نیز همانند سال‌های گذشته اقتصادی است، امّا این امر بدان معنی نیست که سایر زمینه‌های اجتماعی در تحقق آن، مؤثر نباشند و به این موضوع، تنها بتوان از چشم‌انداز اقتصاد محض نگریست، ما بر اساس نظریه اصالت فرهنگ معتقدیم که تمام ساحت‌ها و عرصه‌های زندگی انسان، متناسب با اقتضائات و دلالت‌های امر فرهنگی، صورت‌بندی می‌شوند و این فرهنگ است که باید بنیان و زیربنا به‌شمار آید.

وی تصریح کرد: به‌ این ‌ترتیب، می‌توان از موضع و منظر فرهنگ به مسئله جهش تولید نگریست و تجویزها و توصیه‌هایی را ساخته ‌و‌ پرداخته کرد و با توجه به اینکه جهش تولید به طور مستقیم، سکان هدایت جامعه را در دست دارد و عنصر اساسی رزق و رفاه افراد جامعه است، همه ما باید با تمام توان برای تحقق شعار جهش تولید تلاش کنیم تا کشور را در برابر تکانه‌های اقتصادی، واکسینه کنیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول