اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جاده ماهشهر -آبادان از چهارشنبه مسدود خواهد شد

فرماندار ویژه آبادان گفت: از چهارشنبه جاده ماهشهر -آبادان مسدود می‌شود و از جمعه به طور کلی ورود و خروج به شهر آبادان ممنوع می‌شود.

جاده ماهشهر -آبادان از چهارشنبه مسدود خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان  سه‌شنبه شب از اجرای محدودیت‌های سختگیرانه جدیدی در شهرستان در خصوص مبارزه با بیماری کرونا خبر داد.

وی با بیان اینکه مصمم به قطع زنجیره کرونا در آبادان هست، گفت: جاده ماهشهر - آبادان از فردا مسدود خواهد شد‌.

وی  ضمن تشریح آخرین اقدامات در خصوص مبارزه با بیماری کرونا، افزود: امروز آخرین تذکرات به بساطی های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم دریایی داده شد که به وسیله بلنگو به‌صورت مکرر اطلاع رسانی گردید تا دکه ها و بساطی‌ها فورا فعالیت خود را متوقف سازند؛ یقینا در صورت عدم تمکین برخورد قضایی خواهد شد.

فرماندار آبادان با اشاره کردن به بسته شدن جاده ماهشهر و آبادان گفت:جاده ماهشهر _آبادان از فردا مسدود است. ورود فقط برای آبادانی های مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل های جدی امکان پذیر خواهد بود و پس ازجمعه هم ورود و خروج شهر به طور کلی ممنوع خواهد شد. 

وی افزود: از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می شود؛ همچنین از جمعه جاری تا جمعه آتی آبادان قرنطینه ورود و خروج می شود؛ یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد.

موسوی گفت: همچنین مقرر است از فردا خروجی های خرمشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل‌های ویژه انجام شود.

فرماندار آبادان در خصوص ادامه فعالیت اصناف در آبادان بیان کرد :به غیر از نانوایی‌ها، داروخانه ها، میوه فروشی‌ها مسقف، بنکداران ارزاق عمومی، قصابی‌ها و مرغ فروشیهای مسقف سایر کسبه و بازار تحت هرعنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف است و دستگاه قضایی مصمم به برخورد قانونی می باشد.

وی در خصوص پرواز ایرلاین ها گفت: اگر مسافرین هوایی به آبادان رفت و آمد غیر ضروری‌شان را لغو نکنند، حتما در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند؛ ضمنا در طول قرنطینه اجازه ورود کلا ندارند.

موسوی در خصوص قطع زنجیره ی کرونا گفت:قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم عزیز شهرستان آبادان تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند.

وی افزود:کلید اصلی قطع زنجیره کرونا،فاصله گرفتن از همدیگر،دست ندادن،قرنطینه خانگی،پاسخ بی تعارف به میهمانان، زیر سوال بردن همسایگان و بستگانی که میهمان می پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی می باشد. باید دید گروه‌های هدف چقدر به این الزامات اعتقاد دارند و آنها را رعایت میکنند؟

فرماندار آبادان اظهار کرد :فقط با عدم تردد و قطع ارتباطات می توانیم جلوی ویروس را بگیریم. اگر کسانی این امر را غیر ممکن می‌دانند، بدانند به‌زودی هم خودشان و هم مرتبطینشان و هم جامعه را یقینا مبتلا می کند.

رئیس شورای تامین شهرستان آبادان بیان کرد  :ما از این پس مصمم هستیم مانع خروج شویم. حتی برای غیر آبادانی‌ها.برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد؛ به همین دلیل درحال اخذ آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.

وی عنوان کرد:نیروی انتظامی و دادستان محترم با شدت با کسانی‌که هر مراسمی با هر قیدی با حضور افراد می گیرند برخورد قضایی کنند. توزیع برق و آبفا مجازند برق مراسمات را فورا و بدون قید قطع کنند و بگویند این تصمیم فرماندار آبادان است.

وی گفت :از عشایر محترم و رؤسای محترم عشایر مجدانه می خواهم به این مراسمات پایان دهند؛ نمی شود نتیجه زحمات دانشگاه علوم پزشکی،سپاه و نیروی انتظامی و همه مردمی که با حساسیت همکاری می کنند را افرادی دیگر غیر مسئولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.

انتهای پیام/۷۲۰۵۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول