اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

۸۰ درصد خدمات آب و برق در مناطق سیل‌زده به شرایط عادی برگشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، با اشاره به تلاش بی‌وقفه تیم‌های عملیاتی آب و برق در ۵ استان حادثه‌دیده از سیلاب گفت: بیش از ۸۰ درصد خدمات آب و برق مناطق سیل‌زده به شرایط عادی بازگشته است.

۸۰ درصد خدمات آب و برق در مناطق سیل‌زده به شرایط عادی برگشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، میثم جعفرزاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت ابتدایی سیل، بیش از ۸۰ درصد خدمات آب و برق مناطق سیل‌زده به شرایط عادی بازگشته است، افزود: در سیلاب رخ داده بر اثر بارش‌های اخیر تعداد پنج استان هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر درگیر حادثه شد.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان ابتدا ۱۲۵ روستا بی‌برق شد که تاکنون مشکل ۱۱۵ روستا برطرف شده و ۱۰ روستا باقی مانده است. در حوزه آب شرب این استان تعداد ۲۴ روستا دچار مشکل شد که اکنون مشکل ۱۷ روستا برطرف شده و تلاش برای حل مشکل هفت روستای باقی مانده ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو اظهار کرد: در استان کرمان نیز بر اثر وقوع سیلاب تعداد ۱۳۵ روستا دچار قطع برق شد، که تا این لحظه مشکل برق ۱۰۰ روستا برطرف شده و تلاش گروه‌های عملیاتی تا برطرف شدن کامل این مشکل ادامه خواهد داشت.
جعفرزاده اضافه کرد: در حوزه آب شرب استان کرمان نیز ۱۶۳ روستا دچار قطعی آب شده بود که مشکل ۹۰ روستا حل شده و ۷۳ روستا باقی مانده است.

وی افزود: در حوزه برق استان سیستان و بلوچستان هم ۲۰ روستا دچار قطع برق شده بود که مشکل ۱۱ روستا برطرف شده و تلاش برای برق‌دار شدن ۹ روستا ادامه دارد. در حوزه آب این استان نیز ۳۴ روستا دچار مشکل شد که آب شرب ۱۸ روستا وصل شده و ۱۶ روستا باقی مانده است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو ادامه داد: در حوزه برق استان فارس ۳۰ روستا بر اثر بارش‌های شدید با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه اکنون همه روستاهای این استان به حالت عادی بازگشته‌اند.

در حوزه آب شرب استان فارس نیز ۱۷ روستا دچار مشکل شده بود که با تلاش گروه‌های عملیاتی، مشکل ۱۲ روستا برطرف شده و ۵ روستا باقی مانده است.

وی در رابطه با وضعیت آب و برق استان بوشهر گفت: حوزه برق این استان کاملاً در شرایط عادی است و تنها دو روستای این استان دارای مشکل آب است که در تلاشیم تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول