اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اشتباه مدیریتی که از جیب مردم هزینه شد/ اصرار یک سازمان در دفاع از اشتباه خود +فیلم و عکس

المان جدید میدان انقلاب شهر ایلام سال گذشته توسط شهرداری نصب شد که برخی صاحب نظران معتقد بودند این میدان به غلط پیاده شده، اما شهرداری ایلام زیر بار نمی‌رفت، اما پس از گذشت یک سال چند روز پیش این میدان اصلاح و مجددا نصب شد.

اشتباه مدیریتی که از جیب مردم هزینه شد/ اصرار یک سازمان در دفاع از اشتباه خود +فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، یکی از اجزای مهم در شهرها که نگاه هر بیننده و به ویژه گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند، المان‌های شهری هستند که به شهر هویت می‌بخشند و بی شک المان‌های شهری در زیبایی شهرها تاثیر بسیاری زیادی داشته و همچنین می‌توان آنها را معرفی کننده ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی شهر دانست.

به طور کلی می‌توان گفت نمادها و المان‌های شهری، روحی است که در کالبد یک فضا دمیده می‌شود تا القا کننده حس خاصی باشد و این المان‌ها در اکثر مواقع یاد آور حادثه تاریخی، چهره‌های شاخص و... هستند.

المان‌های شهر ایلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از گذشته تلاش شده موارد مذکور در نامگذاری و نصب نمادهای شهری رعایت شود.

از سال ۹۶ و با روی کار آمدن شهردار جدید شاهد بهسازی و یا حذف برخی میادین در شهر ایلام بودیم که این اقدامات مخالفان و موافقان خاص خود را داشت.
بهسازی و نصب المان جدید در میدان انقلاب شهر ایلام یکی از مواردی بود که با انتقادهای بسیاری از سوی شهروندان، فضای مجازی و برخی کارشناسان همراه بود و برخی از صاحب نظران نیز نصب المان این میدان را مهندسی شده و مطلوب ندانستند.

حال پس از گذشت یکسال از نصب المانی که به صورت صحیح نصب نشده بود شهرداری ایلام اقدام به بهسازی و نصب مجدد آن کرد در حالی که این نماد از ابتدا اشتباه نصب شده اما متاسفانه انتقادهای شهروندان و صاحب نظران در این خصوص مورد توجه این ارگان واقع نشد.

طرح غلط میدان انقلاب شهر ایلام اثر آنتونی‌هاو آمریکایی است !

شهردار ایلام در گفت‌و‌گویی در شهریور ۹۷ طرح میدان مذکور را برگرفته از اثر آنتونی‌هاو هنرمند برجسته آمریکایی تبار دانست(!) و گفت: مجسمه‌های متحرک که اشکال هندسی خیره کننده‌ای را به وجود می‌آورد و همچنین هنر سینتیک به عنوان پایه اصلی این المان شناخته شده است.

وی افزود: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ اﻟﻤﺎﻧﻬﺎی ﺷﻬﺮی ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﻣﺨﺎﻃﺒﻴﻦ ﺭﻭﺯﻣﺮه ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻴ‌ﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺩﺭ اﻟﻘﺎی ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎﺯﻱ ﻧﻘﺶ ﻣﻮﺛﺮی ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ اﺯ اﻳﻦ ﺭﻭ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎﺩه اﺯ اﻳﻨﮕﻮﻧﻪ اﻟﻤﺎﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺑﺤﺚ ﺭﻭﺯ ﺗﻤﺎمی ﻛﺸﻮﺭﻫﺎی ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ است ﻣﻴ‌ﺘﻮاﻥ ﮔﺎﻣی ﻣﻮﺛﺮ ﺩﺭ ﺟﻬﺖ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻃﺮاﺣی ﺷﻬﺮی ﻣﻮﻓﻖ ﺑﺮﺩاﺷﺖ.

اما آنچه واضح است این است که المان نصب شده در میدان انقلاب القا کننده مفاهیم و فرهنگ نبوده بلکه تنها به عنوان نمادی عجیب و اشتباهی از یک نماد اصلی مدتها ذهن مردم را درگیر کرد به طوری که برخی از شهروندان برای رمز گشایی از مفهوم این نماد دست به دامن رسانه‌ها شدند!

حال پس از گذشت ۱ سال شهرداری ایلام اقدام به نصب صحیح این نماد کرده است و جای سوال است شهردار محترم و همکاران وی در سال گذشته هنگام نصب این المان  از نصب غلط آن آگاه نبوده‌اند و آیا یک کارشناس در کل شهرداری ایلام نبوده تا غلط و درست این طرح عجیب و قریب را درک کند و تشخیص دهد؟!

فیلمی که در ادامه آمده است، نصب غلط و صحیح این المان را نشان می‌دهد:

 

 


هنرمند آمریکایی هم از دیدن المانی که در ایلام نصب شد تعجب کرده است!

یاسر جعفرپور یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در طراحی المان‌های شهری باید تلاش شود، مفهوم مورد نظر به صورت غیر مستقیم به مخاطب القا شود اما این امر در المان انقلاب محقق نشده بود.

وی افزود: به گفته شهردار این المان برگرفته از اثر یکی از هنرمندان آمریکایی است اما با جستجو در سایت‌ها و یک نگاه ساده به نحوه قرار گیری این المان می‌شد فهمید که اشتباه نصب شده است، به نظر می‌رسد خود هنرمند آمریکایی هم از دیدن این المان تعجب کرده باشد!

نامفهوم بودن المان

سمیه سلمانی یکی دیگر از شهروندان ایلامی، می‌گوید: سال گذشته و پس از نصب این المان مدتها معنی آن برای مردم گنگ و نامفهوم بود.

وی افزود: المان‌ها باید به گونه‌ای باشند که مخاطب با نگاه به آن بتواند به مفهوم آن پی ببرد اما این مهم در المان میدان انقلاب مورد توجه قرار نگرفت.

پول بیت المالی که به غلط خرج شد...

حال پس از گذشت این زمان از المان میدان انقلاب باید پرسید که آیا شهرداری ایلام هیچ توضیحی برای مردم دارد و آیا هزینه‌ای که در المان و نصب المان قبلی به غلط نصب شده که از بیت المال بوده را چه کسی باید جواب دهد؟

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول