اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پیام تبریک مسئولان هنرهای نمایشی کشور برای هفتم فروردین ماه منتشر شد

«سیدمحمدمجتبی حسینی» معاون امور هنری وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و «حمید نیلی» مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در پیامی هفتم فروردین را به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی تبریک گفتند.

پیام تبریک مسئولان هنرهای نمایشی کشور برای هفتم فروردین ماه منتشر شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، «سید محمد مجتبی حسینی» در پیامی هفتم فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی را «نیک‌روزی به تجلیل هنرمندان صحنه که پیوسته جویای دانایی و منادی معرفت بوده‌اند» نامید. 

وی همچنین در خصوص مراسمی که در سال‌های پیش برای گرامیداشت این روز برگزار می‌شد نوشت: «آیین شادباش این روز به روزگار دیگری بماند که به نوشداروی دانش، شکست میهمان ناخوانده‌ این روزها را جشن بگیریم». 

متن پیام معاون امور هنری وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی به شرح زیر است: «هوالجمیل بهار، زوال بلاست، خُرم‌اوقاتی که متولد بردباری و امیدواری‌ست. پادافره پروردگاری است که رنج خلق خویش را برنمی‌تابد. جهان ناخوش‌احوال این روزها به بلایی مبتلاست که ناگزیریم از دور، دستی بر آتش دوستی داشته باشیم و در خلوت خویش، دست دعا به بهبود اوضاع جهان برآریم که ستایش خداوند در شادی و اندوه، هنر آدمی است. 

فروردین، فرودگاه فرشتگانی است که دل در گرو پیروزی اهورا دارند و اسباب شادمانی است که تقویم تئاتر این کهن‌هنر انسان در اوان فروردین به امید چیرگی حقیقیت گشوده می‌شود. هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی است. نیک‌روزی به تجلیل هنرمندان صحنه که پیوسته جویای دانایی و منادی معرفت بوده‌اند. آیین شادباش این روز به روزگار دیگری بماند که به نوشداروی دانش، شکست میهمان ناخوانده‌ این روزها را جشن بگیریم و زنگ ملال را به مرهم تئاتر از آیینه‌ دل بزداییم. 

چراغ باغ هنر روشن بماند و به میمنت این روز نوروزی، حال‌واحوال اصحاب ناب نمایش خوش و خُرم باد. آمین.» 
هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد. 

*پیام نوروزی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن تاتر انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت فرارسیدن عید باستانی نوروز و  روز جهانی تاتر پیام تبریکی صادر کرد. در پیام حمید نیلی آمده است: والحبیب،

بهارست آن، بهارست آن، و یا روی نگار است /آن درخت از باد می رقصد که چون من بی قرار است آن

حقایق جان عشق آمد که دریا را در آشامد /که استسقای حق دارد که تشنه شهریارست آن /مولانا/

بهار ، این رستاخیز شگفت انگیز طبیعت بار دیگر از راه رسیده تا به سرانگشت مسحور کننده قادر باری تعالی جل و علی، نقشی پرطراوت برجان و جهان آدمی بنگارد.

فصل رویش و بعثت دیگرباره طبیعت،برای انسانهای فره‌مند و فرهیخته «حیات» را از پس فنا و نیستی به یاد می آورد و کیست که نداند «یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَیُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَیُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ وَکَذَٰلِکَ تُخْرَجُونَ".

تئاتر این والا هنر گرانقدر و تفکر برانگیز نیز در بطن خود بر عنصر تفکر و تعقل اشاره دارد که در کلام وحی اندیشیدن و نوعی دیگر نگریستن جایگاه و مقامی بس والا دارد. امیدوارم در جامعه  شریف و توانمند هنرهای نمایشی کشور در سال جدید همچون گذشته در عرصه فرهنگ و هنر ایران زمین نقشی پویا و اثر بخش ایفا نماید و رجائ واثق دارم درسالی که در آن ،به فضل پروردگار شاهد برگزاری هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت خواهیم بود، شاهد حضور همه جانبه و گسترده جامعه هنرهای نمایشی کشور در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری باشیم.

اینجانب ضمن تبریک  سال جدید و نیز تبریک اعیاد مبارکه شعبانیه ، در آستانه روز تئاتر، سالی سرشار از بهروزی و سلامتی را برای همگان آرزومندم.

گفتنی است حمید نیلی اسفند ماه سال گذشته از سوی رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت منصوب شد.جشنواره هفدهم تئاتر مقاومت آذرماه سال جاری و توسط انجمن تاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیادفرهنگی روایت فتح برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول