اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

احداث ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی توسط نیروهای مسلح در کشور

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی و بهداشتی توسط نیروهای مسلح در کشور آماده شده است.

احداث ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی توسط نیروهای مسلح در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سید هاشم حسینی نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا در استان تهران که صبح امروز در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر ۱۰هزار تخت بیمارستانی نقاهتگاهی در کشور از سوی نیروهای مسلح با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی و بهداشتی آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح غربالگری کرونا، افزود: با توجه به اهداف اجرای طرح غربالگری در کشور از سوی وزارت بهداشت و درمان و بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد که پایین بودن سرعت اجرای آن و داشتن نقطه کور از مهم‌ترین مشکلات و اشکالات و موانع رسیدن به موفقیت طرح است که برای رفع آن ستاد کل نیروهای مسلح وارد میدان شده و ما فقط پشتیبانی کننده طرح هستیم.

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با تشریح جزئیات نقاط کور طرح غربالگری بیان کرد :در حال حاضر تعدادی از افراد جمعیت کشور در سامانه سلامت سیب ثبت نام نکرده و بنا بر آمار اعلام شده بین ۳ تا ۵ میلیون نفر ایرانی در این سامانه ثبت نام نشده و دسترسی به تعدادی از افراد ثبت نام شده هم الان به دلایل مختلف دسترسی وجود ندارد و از سوی دیگر جابجایی جمعیت و اتباعی که در ایران حضور دارند جز نقاط کور اجرای طرح محسوب می شوند که باید اقدامات مناسبی برای رفع آن صورت گیرد.

حسینی تأکید کرد :با هماهنگی به عمل آمده با ستاد ملی کرونا کشور، طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت و آزمایشی در سطح استان تهران با هماهنگی و همکاری سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) در این استان اجرا و پس از رفع ایرادهاو اشکالات احتمالی طرح در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به شیوه اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: این طرح در۴ مرحله به اجرا در می‌آید که در مرحله نخست با تماس تلفنی کارشناسان بهداشت با افراد تحت پوشش خانه‌های بهداشت و سلامت افراد مورد غربالگری قرار می‌گیرند و در مرحله دوم که در مراکز جامع سلامت انجام می‌شود با توجه به شرایط افراد به بیمارستان‌ها اعزام، بستری و یا تحت مراقبت و قرنطینه در خانه قرار می‌گیرند و یا اینکه بدون مشکل تشخیص داده به زندگی خود ادامه می‌دهند.

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به کمبودهای احتمالی امکانات و تجهیزات و کادر پزشکی در مراکز درمانی، گفت: برای رفع کمبود کادر درمانی در حال حاضر ۴۷۵ تیم سه نفره شامل پزشک، پرستار و مراقب از کادر پزشکی نیروهای مسلح آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند و در صورت نیاز ۴۲۵ تیم دیگر در حال سازماندهی است که می‌توانند وارد عمل شوند.

حسینی با اشاره به اقدامات نیروهای مسلح، افزود: نیروهای مسلح تاکنون بالغ بر ۴۲۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در سطح کشور آماده کرده‌اند و آماده همکاری و کمک‌رسانی به هموطنان هستند.

وی مراقبت‌های بیمارستانی و نقاهتگاهی را مراحل دیگر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا برشمرد و تأکید کرد: تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار تخت بیمارستانی نقاهتگاهی در کشور از سوی نیروهای مسلح آماده شده است که ۲۵۰۰ تخت توسط ارتش و۷۵۰۰ تخت نیز توسط سپاه با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی و بهداشتی در اقصی نقاط کشور آماده ارائه خدمات شده‌اند.

نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همکاری همه جانبه نیروهای مسلح در کشور در سطح کشور با مجموعه وزارت بهداشت و درمان در زمینه‌های مختلف تا زمان نابودی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و در کنار مدافعان و سربازان جبهه سلامت کشور برای سربلندی و سرافرازی میهن و خدمت به هموطنان تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول