اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

«زاویه» هیچ وقت دقت را فدای سرعت در خبر نکرد

ضابطی گفت: یکی از ویژگی های مرحوم زاویه این بود که همیشه خبر را طوری مورد دقت قرار می دادند که انگار بار اول بوده که خبر را دیده اند.

«زاویه» هیچ وقت دقت را فدای سرعت در خبر نکرد

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، حسن ضابطی از سال 84 تا 88 مدیرکل گروه اجتماعی خبرگزاری فارس بود و در این مدت با مرحوم عبدالله زاویه همکاری نزدیکی داشت. ضابطی در گفت و گو با خبرنگار هنر و رسانه خبرگزاری فارس، ضمن تسلیت به خانواده زاویه و اصحاب رسانه، اظهار داشت: چهار سال روزهای خوبی را در کنار هم گذراندیم، البته نه اینکه چون او دیگر در بین ما نیست، این حرف ها را می زنم اما واقعا آقای زاویه شخصیت بسیار دوست داشتنی، رئوف و مهربان داشتند و بسیار کاربلد بودند.

وی ادامه داد: مرحوم زاویه از آموزش به همکاران مذائقه نمی کرد و سعی می کرد هر آنچه که در چنته دارد، در اختیار دیگران بگذارد. در آن روزها شاهد بودم که همه همکارانم از همکاری با مرحوم زاویه خوشحال بودند. یاد ندارم روزی را که همکاری از دست او دلخور باشد.

ضابطی بیان کرد: مرحوم زاویه شخصیت حرفه ای، دلسوز و صبوری داشت که این ویژگی هایش زبانزد بود. البته پس از جداشدنم از فارس، او به گروه سردبیری رفت. ما چهار سال بطور کامل کنار هم دور یک میز می نشستیم و زمانی که خبر درگذشت او را شنیدم بسیار متأثر شدم.

ضابطی اظهار داشت: خبر درگذشت مرحوم زاویه را از همکاران سابقم در فارس شنیدم که همیشه با یکدیگر در تماس بودیم. زمانی که خبر را شنیدم شوکه شدم و باور نمی کردم، تا اینکه به سایت خبرگزاری فارس مراجعه کردم و دیدم که متأسفانه خبر درست بوده و او تبدیل به خبر یک فارس شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که خبر درگذشت زاویه را شنیدم با خودم گفتم حیف شد که عرصه مطبوعات کشور یک انسان دلسوز در عرصه خبر را از دست بدهد.

این روزنامه نگار با سابقه یادآور شد: یکی از ویژگی های مرحوم زاویه این بود که تا زمانی که از صحت خبری مطمئن نمی شد، آن را منتشر نمی کرد. حتی اگر ذره ای احساس می کرد که خبر  مشکلی دارد و ممکن است بعدها به حیثیت فردی که خبرش منتشر شده است، آسیب بزند، از انتشار آن پرهیز می کرد.

وی ادامه داد: نکته جالب دیگر اینکه حتی زمانی که خبر صحیح و مورد تأیید بود، باز مرحوم زاویه برای انتشارش اکراه داشت، زیرا نگران بود که با انتشار خبر به حیثیت فرد آسیب برسد و می گفت جایز نیست. ما همیشه شیفته این اخلاق او بودیم.

ضابطی اظهار داشت: مرحوم زاویه در انتشار خبر همیشه جوانب انصاف را رعایت می کرد و خوشحالم که چهارسال تمام با این انسان دوست داشتنی و منصف  همکار بودم.

وی یادآور شد: اولین دیدار و آشنایی ام با مرحوم زاویه به پیش از زمانی است که مدیرکل گروه اجتماعی فارس بودم؛ چراکه پیش از آن مسئولیت مدیر کل گروه استان های خبرگزاری فارس را داشتم. پیش از فارس هم با مرحوم زاویه و قلمش از روزنامه رسالت آشنا بودم و به واسطه دوستان مشترک مان او را می شناختم.

وی تصریح کرد: مرحوم زاویه هیچ زمانی دقت را فدای سرعت در خبر نمی کرد. واقعا حیف شد که او را از دست دادیم چراکه او ظرفیت بسیار ارزشمندی برای حوزه رسانه بود، کسی که در خبر همیشه انصاف را رعایت می کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های مرحوم زاویه این بود که همیشه خبر را طوری مورد دقت قرار می دادند که انگار بار اول بوده که خبر را دیده اند.همچنین به دلیل آنکه سال ها در حوزه تأیید کننده اخبار بود، حساسیت و وسواس ویژه ای در انتشار خبر داشت.

ضابطی یادآور شد: گاهی ایرادات ویرایشی خبرنگاران گروه را می گرفت و نکاتی را به آنها آموزش می داد. حتی زمانی که قصد داشت تیتری را تغییر دهد، پیش از تغییر تیتر با خبرنگار صحبت می کرد و اگر خبرنگار اصرار بسیاری بر تیترش داشت، مرحوم زاویه همان تیتر خبرنگار را می زد.در نهایت اینکه او انسانی اخلاقمدار و دوست داشتنی بود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های مرحوم زاویه این بود که او حتی زمانی که در محل کارش نبود، بر اخبار گروه متمرکز بود.همیشه با دلسوزی تمام و با وسواس و دقت بسیار اخبار را منتشر می کرد و امروز افسوس می خورم که عرصه رسانه چنین انسان حرفه ای را از دست داده است. همیشه چهره بشاش، خنده رو و دوست داشتنی اش جلوی چشمان ماست و او را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول